צבא הודו חשף שתי ספינות "סופר-דבורה 2" שרכש ממפעל רמת"א של התעשייה האווירית

הספינות המיוצרות במפעל רמת"א של תע"א בבאר-שבע, מכונות בהודו ספינות "חמקן-תוקף" * הן ישמשו למגוון משימות ימיות, ביניהן סיור, חילוץ והצלה

חיל הים של הודו חשף אתמול (ד'), כי הודו רכשה מישראל ספינות סיור מתקדמות, שהוכנסו לשימוש מבצעי. מדובר בספינות "סופרדבורה 2", שזכו בהודו לכינוי המבצעי T-82.

מפקדת הגנת החופים של הצי ההודי חשפה את הספינות הישראליות במספנות בדרום בומביי. מפקד הצי המערבי בחיל הים ההודי, תת אדמירל ארון פראקאש, אמר בהשקת הספינות החדשות: "ספינות אלה יעניקו ליכולות ההתקפה וההגנה שלנו חיזוק משמעותי. הן יציעו יכולת סיור במהירות 40 קשר ימי, וטווח של 550 מייל. מערכות ראיית-לילה יעניקו יכולת תצפית על מטרות במרחק של 2 ק"מ בלב הים".

הספינות המיוצרות במפעל רמת"א של תע"א בבאר-שבע, מכונות בהודו ספינות "חמקן-תוקף". הן ישמשו למגוון משימות ימיות, ביניהן סיור, חילוץ והצלה.

עתה נקלטו מבצעית שתי ספינות - "טאלוואר" ו"טרישול". הצי ההודי רכש מתע"א לפני מספר שנים גם פלטפורה אווירית - מטוס מנהלים מדגם "אסטרה", הפועל מסיפון נושאת מטוסים של הודו.

דיווחים מהודו טוענים, שעתה נבנות ספינות נוספות מדגם זה במספנות של הודו בגואה. ההערכות הן, שהצי ההודי יקלוט בהמשך 5 ספינות נוספות. מנהל מפעל רמת"א, נתן גלילי, שנכח בטקס קליטת הספינות בבומביי, אמר כי לפי בקשת הלקוח נבנו הספינות בפרק זמן קצר מהמקובל, על-מנת שיוכנסו לפעילות מבצעית בתאריך הנקוב.

ה"סופר-דבורה 2" מסמלת את דור ההמשך לספינות "דבור","דבורה" ו-"סופר-דבורה". היא מיועדות לפעילות בכל מזג-אוויר, ופועלות במשולב עם מערכות ימיות וקרקעיות אחרות.

ספינות מדגם זה נקלטו באחרונה גם בחיל הים של ישראל, וכבר ביצעו פעילות מבצעית. ה"סופר-דבורה 2" מוגדרת כספינת סיור קלה.