התוכנית להצלת רמדור: לאומי פיתוח תעשייה והמזרחי יימחקו 9.3 מיליון שקל מחובות החברה

זאת במקביל להזרמה של 2.5 מיליון שקל לחברה על ידי וואן תוכנה שתקבל השליטה; 2 מיליון שקל שיוזרמו על ידי בעלי החברה; ופריסת אשראי של 2.5 מיליון שקלים

המיתון החריף, בצוותא עם הריבית הגבוהה במשק, הביאה בשנתיים האחרונות את הבנקאים לקבל את אחת מההחלטות הקשות הנגזרת מתפקידם: האם להפסיק את העמדת האשראי לעסק שנקלע למצוקה תזרימית, ובכך להסתכן כי יראו חלק קטן מאד מכספי ההלוואות בחזרה; או למחול לחברה על חלק מהחוב ולתמוך בתוכנית הבראה, כדי למזער את הנזק. אחת הדוגמאות לבחירה בחלופה השנייה הנה תמיכת הבנקים בהסכם העברת השליטה בחברת רמדור , שנקלעה למצוקה תזרימית.

היום (ה') פרסמה חברת רמדור את פרטי העסקה, שאמורה להחזיר אותה לחיים. על פי מתווה העסקה, תזרים וואן תוכנה מקבוצת מחשוב ישיר 2.5 מיליון שקלים לחברה, תמורת קבלת 51% ממניות רמדור.

חלקה השני של העסקה מתייחס להסדר מול הבנקים המלווים ברמדור: לאומי, המזרחי ופיתוח התעשייה. לרמדור חוב של כ-14.3 מיליון שקל כלפי שלושת הבנקים ועל פי ההסדר תחזיר החברה לבנקים 2.5 מיליון שקל (שיוזרמו אליה מוואן) , 2.5 מיליון שקלים נוספים ייפרסו והיתרה, בסך 9.3 מיליון שקלים, תימחק.

בתמורה לעסקה יקבלו הבנקים אופציות בלתי סחירות, הניתנות להמרה למניות רמדור, בתקווה שבבוא היום יוכלו הבנקים למכור מניות אלו ולהחזיר חלק מהחוב האבוד. בנק לאומי, לו חבה רמדור 6.4 מיליון שקל, יקבל אופציות הניתנות להמרה לכ-9% מהון המניות של החברה. בנק לפיתוח תעשייה, לו חבה החברה 6.9 מיליון שקלים, יקבל אופציות בהיקף דומה ובנק המזרחי, שחלקו בחוב הוא הנמוך מבין השלושה (מיליון שקל), יקבל אופציות הניתנות להמרה לכ-1.3%. בסך הכל יחזיקו שלושת הבנקים, במקרה של המרה מלאה של האופציות שברשותם, ב-19.3% מהון המניות של רמדור.

על מנת שלא לדלל את וואן תוכנה ולפגוע בשליטתה תקבל גם וואן תוכנה אופציות הניתנות להמרה לכ-9% מהון המניות של רמדור. בנוסף למחיקה ולפריסת החוב יעמידו הבנקים מסגרת אשראי של 2 מיליון שקלים לחברה וכן מימון ביניים חלקי בהיקף של חצי מיליון שקל.

חלקו השלישי של ההסדר מסתמך על הלוואה שיעמידו בעלי השליטה הנוכחיים בחברה - רמי רונן ודרור פלומין. רונן ופלומין יעמידו הלוואה של מיליון שקל כל אחד לרמדור, כאשר פלומין יעמיד את ההלוואה באמצעות אביו, עורך הדין ורואה החשבון יחזקאל פלומין. קרן ההלוואה תהיה צמודה לדולר ותישא ריבית של 5% לשנה, כאשר ההלואה אמורה להיפרע ב-42 תשלומים חודשיים על ידי החברה.

בנוסף יקבלו השניים 10% מחברת הבת אטוויו. העברת המניות לשניים ייחשבו כתשלום על החזר ההלוואה שנתנו לחברה בגובה של עשרת אלפים שקלים. הלוואה תשולם למנכ"לים אך ורק במידה והחברה תחזור להציג רווחים, כך שאם החברה לא תחזור למסלול של רווחיות תרד השקעת המנכ"לים לטמיון.

ההסדר אושר על ידי דירקטוריון רמדור ו-וועדת הביקורת והוא יועמד לאישור האסיפה הכללית, כעסקה בין בעלי עניין בחברה בשל העניין האישי שיש לפלומין ורונן בהצלחת העסקה. ועדת הביקורת של החברה ציינה בנימוקיה כי ללא אישור העסקה, המשך ההידרדרות במצב החברה הוא ודאי וקיים סיכוי סביר להפסקת פעילותה. בנוסף, מציינת וועדת הביקורת כי למעט הפניה שנעשתה מצדה של וואן תוכנה, בחנה הנהלת החברה חלופות נוספות להשקעה בחברה או למימונה, אך אף פנייה, למעט פנייתה של וואן, לא הבשילה לכדי הצעה ממשית.

רמי רונן, מנכ"ל משותף ברמדור, ציין כי עד כה התקבלו האישורים העקרוניים להסדר מבנק לאומי ומבנק לפיתוח תעשיה, שעיקר חובות החברה מופנה כלפיהם. מבנק המזרחי טרם התקבל אישור כזה. מעבר לאישור הבנקים תידרש רמדור לאישור בעלי המניות האחרים בחברה שידוללו באחזקותיהם ובינהם מנורה גאון (המחזיקה ערב ההסדר בכ-12%) ונס טכנולוגיות, המחזיקה ב-8.35% מהון מניות החברה.

רמדור עוסקת בפיתוח אפליקציות תוכנה מבוססות אינטרנט לשוק המקומי והבינלאומי, ומספקת פתרונות לתחום הפרוייקטים והמכרזים תוך מתן פתרונות תוכנה לניהול משאבים עסקיים תקציבים. החברה סבלה בחצי הראשון של השנה מירידה חדה בהכנסותיה לכ-6 מיליון שקל, לעומת 10.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הפסדי החברה האמירו במחצית הראשונה של השנה ל-7.5 מיליון שקל, לעומת רווח של כחצי מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד של החברה במחצית מיוחס כולו להפסד של 7.5 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון השני.