יעקב זרם, עמרם זפרן וחיים רוסו - בין הזוכים בפרס התעשייה לשנת 2003

יקבלו את הפרסים ביום ה' בטקס שיתקיים בתל-אביב במעמד שרון, אולמרט, ח"כים ותעשיינים

חמישה תעשיינים זכו בפרס התעשייה של התאחדות התעשיינים לשנת 2003: פרופ' יעקב זרם, מנכ"ל ויו"ר אופיר אופטרוניקה, זכה בפרס על שם אליהו פרומצ'נקו ז"ל, ממייסדי עלית; שמואל רובינשטיין, מנכ"ל תרו תעשייה רוקחית, זכה בפרס ע"ש יוסף סגול ז"ל, מייסד כתר פלסטיק; עמרם זפרן, מנכ"ל טכנולוגית להבים, זכה בפרס ע"ש אלכסנדר זלקינד ז"ל, מייסד אלקו; אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של פרוטרום תעשיות, זכה בפרס ע"ש הילדה וד"ר ריכרד שטראוס ז"ל, מייסדי שטראוס. כן זכה בפרס חיים רוסו, מנכ"ל אל-אופ תעשיות אלקטרו-אופטיקה.

הזוכים יקבלו את הפרסים בטקס שיערך ביום ה' בתחנת הכוח רדינג א' בת"א, בהשתתפות ראש הממשלה אריאל שרון, שר התמ"ת אהוד אולמרט, נשיא התאחדות התעשיינים עודד טירה, חברי כנסת, תעשיינים, הנהלות מפעלים ועובדיהם.

לזוכים יוענקו תעודות הוקרה, ופסלון ברונזה של הפסלת דורית לוינשטיין. לפני כן קיבלו הזוכים פרסים כספיים, אותם היו הזוכים תורמים לארגונים שונים.

זו השנה ה-28 בה מעניקה התאחדות התעשיינים את פרסי התעשייה. עד כה הוענקו 142 פרסים לתעשיינים מצטיינים. בראש חבר השופטים עמד התעשיין מיכאל שטראוס.

בנימוקי השופטים נקבע, כי פרופ' זרם זכה כ"אות הערכה על חזון וכושר ביצוע, אשר הפכו מיזם פרטי קטן למפעל עם פריסה בינלאומית, על הישגים טכנולוגיים ומוניטין שתרמו למיצוב התעשייה הישראלית כחברה שוות-זכויות בצמרת הטכנולוגיה העולמית".

רובינשטיין זכה בפרס על "קידום תרו באמצעות הקצאה גבוהה של משאבים למחקר ופיתוח, להבטחת איכות המוצר ולקידום עובדים ישראלים וותיקים ועולים חדשים ועל פריצה יוצאת דופן לעולם העסקים הבינלאומי ותרומה לתדמיתה הגבוהה של תעשיית התרופות הישראלית כמובילה עולמית".

זפרן זכה "כאות הערכה על תרומתו לקידום והרחבת הפעילות הבינלאומית של B.T.I ושל 'טכנולוגית להבים' של סטף ורטהיימר, מספינות הדגל של הייצוא הישראלי, הצלחתו בייעול ופיתוח טכנולוגיות ותהליכי ייצור מתקדמים שהניבו מוצרים מהשורה הראשונה".

יהודאי זכה בפרס "כאות הערכה על הזנקת פרוטרום, חברה ישראלית קטנה, למעמד של חברה רב לאומית מובילה בתחומה, השומרת על צביונה הישראלי. על הצבת המחקר, הפיתוח והאיכות, במרכז העשייה, במטרה לספק ליצרני המזון, התרופות והקוסמטיקה המובילים בעולם חומרי גלם איכותיים המבטיחים לצרכן הסופי מוצרים בריאים יותר באיכות מובחרת".

רוסו זכה בפרס "כאות הערכה על הצבת אל-אופ בחזית טכנולוגיית העל העולמית ומיצובה כמובילה עולמית באיכות ובחדשנות. על מנהיגות מטפחת, המובילה צוותים מקצועיים לפיתוחים מעוררי השתאות בכושר ההמצאה שלהם ועל פעילות ענפה למען הקהילה".

כן יוענקו אותות הוקרה על פעילות בקהילה לדניאל קריאף, מנהל הייצור בחברת מגל מערכות ביטחון ולעובדי חברת גלידות שטראוס.

(ראו גם "טלגרף", "גלובס הערב", עמ' 6).