בית אלפא במו"מ למכירת רכב נגד מהומות באיצטדיונים באנגליה

חברת בית אלפא טכנולוגיות, מקיבוץ בית אלפא, מנהלת מו"מ עם חברה אנגלית על מכירת "ניידות לדיכוי מהומות קהל באצטדיוני כדורגל" שפותחו על-ידה. היקף העיסקה 1.5 מיליון דולר.

הניידת כוללת מירכב של רכב מסוג מיול (MULE), ועליו מיכל מים ותותח מים בלחץ של 9-8 אטמוספירות, איתו ניתן להגיע ליציעים הגבוהים ביותר. היא גם כוללת גלגלים מיוחדים, המאפשרים לה לנוע על משטח הדשא, מבלי לפגום באיכותו. בנוסף מצויד הרכב לדיכוי מהומות במצלמת וידאו משוכללת לצילום ותיעוד מתפרעים, היכולה לשדר בזמן אמת למרכז אבטחה ושיטור, הפועל בתוך האצטדיון.

מנכ"ל בית אלפא טכנולוגיות, ראובן כנפי, אמר, כי המו"מ מתנהל עם חברה אנגלית המתמחה באבטחת מתקני ספורט ומגרשי כדורגל. הוא ציין, כי באנגליה מוטלת האחריות על אבטחת המגרשים על הקבוצות עצמן, אשר שוכרות חברות מתמחות.

כנפי הוסיף, כי במקביל החלה החברה לבחון התאמת הניידות לשיווק במגרשים בדרום אמריקה, שם מתפשטת התופעה של התפרעות קהל במגרשים לרמה המביאה להשקעות בטכנולוגיות חדשות.

מחיר ניידת כזו 70 אלף דולר, והוא הולך ועולה לפי כמות וסוג הציוד המותקן עליה. בחודש שעבר זכתה בית אלפא טכנולוגיות במכרז משרד הבטחון בהיקף 3.5 מיליון שקל, לאספקת שמונה רכבי חבלה עבור יחידות החבלה של משמר הגבול, באיזור קו התפר.

רכבים אלה כוללים מיגון נגד קליעים ונגד מטעני גחון, תאי ציוד חיצוניים ורובוט סילוק פצצות המאוחסן בתוך הניידת.