סיבוב שני בכפ"ס, רמת השרון, שדרות, קרית שמונה ומודיעין-מכבים-רעות

ראשי ערים שהודחו: קדוש באילת, ללוש בדימונה, קצב בקרית מלאכי, סבג בנהריה ויוסף בראש העין

בעוד שבועיים ימצאו את עצמם לא מעט מועמדים ופעילים רצים אחרי בוחרים פוטנציאליים, על מנת שאלו יבואו בהמוניהם לבחור שוב את ראשי הרשויות שלהם. קרוב לוודאי שהצלחתם תהיה אף פחותה מזו שרשמו אמש (ג'), בסיבוב הראשון. בערים רבות בהם ראש העיר המכהן לא התמודד, יערך סיבוב שני.

בכפר-סבא ייערך סיבוב שני, לאחר שראש העיר המכהן, יצחק ולד לא התמודד. המועמדים המתגוררים באותו בית, קומה אחת מעל השני, יהודה בן-חמו שזכה ב-39.2% מהקולות, לבין יעקב אוחיון שזכה ב-23.9% מהקולות.

קרב שקול ברמת השרון

מאבק מעניין צפוי ברמת השרון, זאת לאחר שראש העיר המכהן, גבי פארן, בחר שלא להתמודד על קדנציה נוספת. איש העסקים מנכ"ל בזק לשעבר, יצחק קאול שקיבל 32.82% מהקולות יתמודד מול יצחק רוכברגר עם 31.85%.

בשדרות לא זכה ראש העיר המכהן אלי מויאל בסיבוב הראשון, זאת לאחר שקיבל 30% מקולות הבוחרים בלבד. מויאל יאלץ להתמודד מול ראש העיר לשעבר, דוד בוסקילה, שזכה ב-35% מהקולות. גם באשקלון לא זכה ראש העיר המכהן בסיבוב הראשון. ראש העיר שבתאי צור שזכה ב-31.2% יתמודד מול רוני מהצרי, שזכה ב-31.4% מהקולות.

במודיעין-מכבים רעות המתאחדת, הולכים לסיבוב שני ראש המועצה מכבים-רעות, משה ספקטור, שקיבל 32.85% מהקולות וסגן ראש עיריית מודיעין.

בקריית שמונה יהיה סיבוב שני, לאחר שאף אחד מהמועמדים לא זכה ביותר מ-40%. ראש העיר המכהן מהליכוד, חיים ברביבאי, קיבל רק 38.53% מהקולות והוא יתמודד מול נסים מלכה מהמפד"ל שזכה ב-31.09%.ביניים

הסיבה המרכזית לאי זכייתו של ברביבאי בסיבוב הראשון לדעת פרשנים רבים, היא העובדה, כי ראש העיר הקודם, פרוספר עזרן התמודד אף הוא וזכה ב-13.92% מהקולות.

אילת היא אחד המקומות הבודדים בהם התמודד ראש עיר מכהן, ולא רק שלא זכה, הוא אף לא עלה לסיבוב שני. גבי קדוש יפנה את מקומו לאחר שזכה ב- 19.35% מהקולות בלבד. בסיבוב השני יתמודדו ראש העיר הקודם, רפאל הוכמן שזכה ב-34.35% מול המתמודד העצמאי מאיר יצחק הלוי שזכה ב- 30.94%.

שמחה גדולה בבית משפחת לוי בבית שאן. ח"כ דוד לוי יכול לברך את בנו ז'קי לוי מהליכוד שזכה ברוב של 62.12% מקולות הבוחרים. מולו התמודד בקמפיין מאוד קשה, ראש העיר המכהן, פיני קבלו שניצח בבחירות הקודמות בפער של 24 קולות בלבד. הפעם קבלו הסתפק בסגנות וב-37.88% מקולות הבוחרים.

בבת ים ניצח המועמד העצמאי שלומי לחיאני עם 45.52% מהקולות לאחר שנכשל במערכת הקודמת. אלי יריב, נציג העבודה, הגיע למקום השני עם 30.14% ומועמד הליכוד ששון אליהו קיבל 22.49% מהקולות.

מהפך גם בנהריה. ראש העיר המכהן מזה שלוש קדנציות, ז'קי סבג, נחל מפלה צורבת מול רון פרומר שזכה ב-53.06%. סבג זכה ב-45.71% מהקולות.

מפלה צורבת לקצב

מאבק פוליטי מתוקשר הסתיים במפלה צורבת לראש העיר המכהן בדימונה, גבי ללוש שיפנה את לשכת ראש העיר לטובת מאיר כהן, מנהל תיכון בעיר. כהן גרף 41.88% מהקולות, נסים פרץ קיבל 32.86% ואילו ללוש הגיע למקום השלישי בלבד עם 25.26% מהקולות.

בקריית מלאכי נרשם גם כן מהפך. ראש העיר המכהן ואחיו של נשיא המדינה, ליאור קצב, הפסיד למתמודד מוטי מלכה שניצח עם 59% מקולות הבוחרים. קצב הסתפק רק ב-13% מהקולות ויפנה בקרוב את לשכת ראש העיר.

בראש העין גם כן הודח ראש עיר מכהן. המועמד משה סיני עם 50.28% מהקולות הדיח את ראש העיר יגאל יוסף שקיבל 35.48%.

מבשרת ציון: מאבק מעניין בישוב בפאתי ירושלים שכל כך רוצה להישאר בעצמאותו. ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, שאומץ בחוזקה על ידי שתי המפלגות הגדולות, גבר בקלות יחסית על המתמודד מולו עם 59% , לעומת 38% שהצליח לגרוף עזריאל גבריאל.

אדיב ניצח בהוד השרון

בגבעת שמואל ניצח ראש המועצה המכהן, זמיר בן-ארי, שקיבל 41.6%.

בהוד השרון זכה חי אדיב בניצחון סוחף כאשר קיבל 66%.

ישוב הגנרלים כוכב יאיר המתאחד עם הישוב השכן, צור יגאל, "יאלץ" לקבל את המועמד המזוהה עם הליכוד מצור יגאל, יעקב ממן שזכה ב-43.03% מהקולות וגבר על המועמד שנכנס ברגע האחרון למאבק, וזכה לתמיכת רבים מבכירי הישוב, ראש המועצה לשעבר, דוד ראש, שקיבל 38.6% מהקולות. המעניין הוא, שמספר התושבים בכוכב יאיר גדול מזה בצור יגאל, ועל פניו המועמד מכוכב יאיר, היה אמור לזכות. אך ככל הנראה, תושבי היושב הצביעו ברגליים והבכורה כאמור היא של ראש המועצה החדש, יעקב ממן.