ביהמ"ש הקפיא את ההליכים נגד חברת התכוף בחודשיים

ההקפאה תחול גם נגד החברות-בנות של התכוף, ביניהן נצר סירני, אליתן וגלובל ארמו

שופטת בית המשפט המחוזי בנצרת גבריאלה (דה ליאו) לוי נענתה לבקשת חברת התכוף, והורתה על הקפאת ההליכים נגדה עד ל-5 בינואר 2004.

חברת התכוף, העוסקת במוצרי הובלה במתכת, פנתה בשבוע שעבר לבית המשפט לאחר שנקלעה לחובות של 50 מיליון שקל. החברה, שבשליטת משפחת מהרשק מחיפה, מספקת ציוד לצבא, לפרויקט החץ, וכן רכבי טיהור אב"כ, כבאיות ומתדלקות מטוסים. לקוחות גדולים נוספים של החברה הם כרמל אולפינים, תנובה ומפעלי המלח.

הקפאת ההליכים תחול גם נגד החברות-בנות של התכוף, וביניהם נצר סירני העוסקת בייצור נגררים לטנקים וציוד כבד, חברת אליתן העוסקת בנדל"ן וחברת גלובל ארמו העוסקת במיגון.

קבוצת התכוף, שיוצגה על-ידי עוה"ד אביחי ורדי ואיתן פישמן, טענה כי נקלעה לקשיים לאור הקיצוצים בתקציב הביטחון, וכן עקב מלחמת המפרץ האחרונה שהביאה לדחיית הזמנות מחו"ל ובכך נפגעה פעילות הייצוא שלה.

עיקר חובותיה של החברה הם לבנק הבינלאומי, לו חייבת החברה יותר מ-20 מיליון שקל. הבנק הביע את הסכמתו להקפאת ההליכים. חובות גדולים נוספים הם למחזיקי אג"ח, העומדים על 12.5 מיליון שקל. כמו כן חייבת החברה לבנק לאומי ולבנק לפיתוח תעשייה.

הנהלת החברה והמפעל נמצאים באיזור התעשייה ציפורי. החברה מעסיקה

כ-100 עובדים וקבלני משנה רבים, ומספקת תעסוקה למאות משפחות באיזור הצפון.

לוי אישרה את מינויו של רו"ח דוד שחם כנאמן ומנהל מיוחד. תוכנית ההבראה המוצעת למפעל כוללת חיפוש משקיע אסטרטגי, ובמקביל המשך פעולות התייעלות בקבוצה עצמה, והמשך מימוש הזמנות המוערך כיום ב-40 מיליון שקל. החברה מציינת, כי הזמנות בשווי 50 מליון שקל מצויות כיום בשלבים כאלה ואחרים של מו"מ.

כפי שפורסם באחרונה ב"גלובס", חברת הארגז מנהלת באחרונה מגעים לשם רכישת התכוף, ואף החלה בבדיקת נאותות לחברה.(פש"ר 257/03).