מפרק קדמני קורפוריישן וק. קדם תעשיות, תובע ב-30 מיליון ש' את משפחת קדמני ומפעלי מתכת קדמני

טוען, כי סכום תביעות החוב שהוגשו לו כמפרק בעניין קדמני קורפורויישן וק. קדם עולה על 30 מיליון ש', כאשר מרבית סכומי תביעות החוב הינן בגין חובות בסך עשרות מיליוני ש' לרשויות המדינה

עו"ד עופר אטיאס המפרק של החברות קדמני קורפוריישן וק. קדם תעשיות, הגיש לבית המשפט המחוזי תביעה על סך 30 מיליון שקל נגד קדמני סלמן, קדמני סעיד, קדמני אדם, מפעלי מתכת קדמני ועשרה נתבעים נוספים. התביעה הוגשה על פי הוראת סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופטת בילהה גלאור במסגרת תיקי הפרוק של החברות ובצמוד לה הוגשה בקשה לפטור מאגרה.

בכתב התביעה טוען עו"ד אטיאס כי סכום תביעות החוב שהוגשו לו כמפרק בעניין קדמני קורפורויישן וק. קדם על ידי הרשויות, עובדים, ספקים ונושים מרובים נוספים, עולה על 30 מיליון שקלים, כאשר מרבית סכומי תביעות החוב הינן בגין חובות בסך עשרות מיליוני שקלים לרשויות המדינה.

מאידך מתברר לו כי באופן חריג, הלכה למעשה, אין בידי קדמני קורפוריישן וק. קדם נכסים בעלי ערך או כספים שיכולים היו לכסות חובות אלה וקופת הפרוק ריקה.

אטיאס טוען, כי הוא חשף רשת תרמית והונאה סבוכה שטווה קדמני סלימן מכפר ירקה בסיוע קרובי משפחתו הנתבעים, תוך שהם נצלים לרעה את הוראות חוק הביטוח הלאומי לשם גזלת כספי מדינה, שכן בעת פירוק החברות שנשלטו על ידי קדמני סלימן, זכו העובדים הרשומים של אותן חברות שהפסיקו לקבל את שכרם לתשלומים מהביטוח הלאומי בסך עשרות ומאות אלפי שקלים, על חשבון קופת המדינה, ולאחר מכן הוחזרו לעבודתם הקודמת באותו מפעל עצמו, תחת מעטה של חברה אחרת בשליטת קדמני.

עו"ד אטיאס טוען בכתב התביעה, כי קדמני סלימן מקורב לפי מיטב ידיעתו של עו"ד אטיאס בין היתר באמצעות ח"כ לשעבר סלאח טריף לבכירים במערכת הפוליטית בישראל והעסיק במשך שנים באמצעות החברות שבשליטתו עשרות רבות מבלי העדה הדרוזית.

אטיאס טוען ששילובן של שתי הסגולות האלה תרם להזרמת מיליוני שקלים של כספי ציבור לחברות של קדמני, תוך העלמת עין מההונאה שטווה לטענת אטיאס.

לטענת המפרק, לא ניהלו החברות הנהלת חשבונות מסודרת, העבירו נכסים מחברה לחברה, קבעו לעבודות שביצעו תמחור גרעוני ובלתי סביר מבחינה כלכלית וצברו הפסדי עתק, תוך שהם מתעשרים על חשבון הנושים באמצעות חברות אחרות.

עו"ד אטיאס מבקש מבית המשפט לחייב את הנתבעים בחובות קדמני קורפוריישין וק. קדם בסך 30 מיליון שקלים וכן הצהיר על מסך ההתאגדות והייצוג בין כל אחד מהנתבעים לבין החברות.

(ת.א. 930/03)