סטיב? מקסימום סילבן

"המופע של סטיב", ערוץ 2, יום שני, 20:30

מלאכת ההטעיה של יגאל שילון סיפקה לו הרבה כבוד וסיגרים לאורך השנים, אבל אתמול, במה שאמור היה להיות שידור הבכורה של "המופע של סטיב", היא לקחה פניה לא נכונה וגלשה עד לצופים שבבית.

בימים האחרונים מלווים את חיינו קדימונים והבטחות לקראת עליית "המופע של סטיב": יצירת פאר של עבודה בעיניים הנמתחת לאורך שלושה שבועות ועוקבת אחר אדם שחייו הולכים והופכים לשקר אחד גדול. כש"רשת" שידרה בליל שישי את "המופע של טרומן", הופיע שילון לדברי הקדמה קצרים בהם חילק קרדיט ליוצרי הסרט על ההשראה שקיבל לתוכניתו החדשה, והקפיד לציין את מועד עלייתה לשידור. במהלך הסרט עצמו אף הופיעו כותרות צבעוניות שהזכירו מה מוקרן מתי ובאיזה ערוץ.

אבל כשהגיעה סופסוף השעה היעודה הסתבר שגם התוכנית עצמה אינה אלא קידמון נוסף לתוכנית האמיתית שעוד רגע מתחילה. עוד לפני הפתיח המוסיקלי הודיע שילון: "בשבוע הבא, ביום שני, אנחנו נתחיל בהקרנת הסדרה, אבל היום, שבוע לפני, אנחנו נקדיש את השעה הקרובה להסביר לקראת המופע של סטיב(...), טעימה קטנה בדרך למופע".

אם פרק המבוא הזה אמור היה ליצור חשק לראות את ההמשך, הוא גרם רק לתחושה ההפוכה. חלקו היה סרט "אחורי קלעים" סטנדרטי עם זכות הפירגון לצוות השחקנים וההפקה, חלקו כלל צילומים נסתרים ראשונים של סטיב (מסתבר שהוא קרוי על שם סטיב סאנדרס מ"בברלי 90210"), וחלקו היה לקט מהתוכניות שעוד יבואו.

ממקבץ הסצנות הללו עולה ששילון לא הסתפק בהפיכת אלמוני לכוכב בדוי אלא דאג לשלב בימי הצילומים עוד כמה מתיחות קטנות: גילה אלמגור מתנהגת כקלפטומנית, אילנה אביטל משחקת אותה היסטרית, וכתבה על סטיב מתפרסמת כשהיא רצופה בשגיאות מביכות. קשה להאמין שמישהו עוד מחסיר פעימה מפוילע-שטיקים מטופשים שכאלה, אבל גם אם כן הרי שאת רגעי השיא הוא קיבל כבר אתמול. שידור המבוא אכן נתן טעימה קטנה, אבל לא רק מ"המופע של סטיב" אלא גם מתחושת העלבון שחש כל מי שמגלה שעובדים עליו.

צ'יזבטים

"סיפורי מלחמה", FOX NEWS, יום שני, 03:00

לנו זה אולי נראה טבעי שגנרל בדימוס מקבל לרשותו תפקיד בכיר בממשלה או איזו עירייה קטנה למשול בה, אבל יש מדינות בהן מקפידים יותר על הפרדת הצבא מהפוליטיקה ובוחרים את הנשיא דווקא לפי מידת קירבתו לעסקי הנפט.

ומה עושים שם עם מי שהצליח לעלות בסולם הדרגות הצבאיות ופרש לאזרחות? מסתדרים. אוליבר נורת', למשל, הוא אדם ששמו עולה בדרך-כלל בהקשר המביך של פרשת איראן-קונטראס, אבל לאחרונה הוא משמש כעיתונאי בשירות FOX.

אחרי שדיווח מחזית מבצע "הלם תדהמה" הוא שב להגיש את תוכניתו "סיפורי מלחמה". בכל שבוע מובא סיפור גבורה אחר מההיסטוריה המפוארת של צבא ארה"ב, ובסיומו פונה נורת' לצופים ומצדיע בלבביות. תארו לעצמכם את שרון משחזר מדי שבוע מבצע אחר של יחידת 101 ותבינו שאולי הרווחנו שלום וביטחון אבל הפסדנו תוכנית טלוויזיה מצויינת.

הערב בטלוויזיה

תעודה. בסרטו של גבי ניצן דורון שפר מדבר (לראשונה) על פרישתו המסתורית מכדורסל, על החיפוש הרוחני, על מחלת הסרטן ועל החזרה למגרש. חשיפה? לא ממש. מדובר בשפר. והוא, לא בכדי קיבל את הכינוי אייס-מן מחבריו לקבוצה בקונטיקט. ובכל זאת, מעניין.

* "פשוט לשחק"/ ערוץ 2

תכנית מוזיקה חדשה של טל גורדון בה היא תארח דמויות מפתח במוזיקה הישראלית. הפעם יספר לנו על ההשראה שלו ועוד על עצמו - מאיר בנאי.

* "פינת גורדון"/ ערוץ 1

סדרת דרמה משטרתית. נכון, זה כבר מזמן לא הג'ינג'י המקסים, והתפקיד הראשי עבר יותר מחילוף אחד, ובכלל זה כבר לא מה שהיה פעם. ובכל זאת, בשעה מאוחרת זו, דרמה משטרתית לא מסובכת מדי, מתאימה למי שעדיין מסרב לישון.

* "NYPD"/ ערוץ 2

מתח. קנת בראנה ואמה תומפסון בסרט משותף (טרם גירושיהם), על בלש שמנסה לעזור לצעירה שלקתה בשכחה וסובלת מסיוטים לגלות מי היא ומה המקור לבעיותיה. בעזרת מהפנט מתברר שהכל טמון ברצח שהתרחש 40 שנה קודם לכן ושהמעורבים בו הן אותן הדמויות: הבלש והבחורה. בראנה משחק ומביים. מומלץ. ובעניין השעה: כוונו את הוידיאו.

* "רצח מן העבר/ יס 2