ידיעות אחרונות: פגישה ראשונה בין קליין ליו"ר הועדה המייעצת תתקיים בימים הקרובים

קליין התנגד למינויה של הוועדה המייעצת, שרוב חבריה הם מתנגדים תקיפים למדיניות הריבית הגבוהה

פגישה ראשונה בין נגיד בנק ישראל, דוד קליין, ליו"ר הוועדה המייעצת לבנק המרכזי, אהרון פוגל, תתקיים כבר בימים הקרובים. כך דיווח "ידיעות אחרונות".

קליין התנגד למינויה של הוועדה המייעצת, שרוב חבריה הם מתנגדים תקיפים למדיניות הריבית הגבוהה של בנק ישראל, וסביב מינוי הוועדה נוצר מתח נוסף בין בנק ישראל למשרד האוצר.

הפגישה בין הנגיד לבין פוגל עלולה להיות טעונה למדי, שכן פוגל, המכהן כיור מגדל, ביקר בעבר וגם לאחרונה בחריפות את מדיניות בנק ישראל. בבנק המרכזי הבהירו, כאשר נודע על מינויו של פוגל, כי הוא נבחר שלא במקרה, דווקא בשל דיעותיו הנחרצות נגד מדיניות בנק ישראל.

יחד עם זאת צפויה לשרור בפגישה ארויה עניינית, שכן באופן אישי אין יריבות בין השניים. בפגישה ילובנו סדרי עבודת הוועדה המייעצת, שלא היתה קיימת בבנק ישראל בשנתיים וחצי האחרונות. צפוי שהוועדה תתכנס אחת לחודש, בהשתתפות הנגיד וחברי הנהלת הבנק המרכזי.

בישיבותיה, כך צופים, תישמע ביקורת קשה על מדיניות הריבית של הנגיד, על ידי חלק מחברי הוועדה, כמו הדר יעקב שיינין, מנכל מודלים כלכליים, עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים, ועוד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.

במשרד האוצר מצפים שהביקורת שישמיעו חברי הוועדה המייעצת תגרום לבנק ישראל לעשות רגע חושבים ולהפחית את הריבית במנות גבוהות יותר בחודשים הקרובים, כפי שהתבטא גורם בכיר מאוד במשרד האוצר.

בתשובה לפניית "ידיעות אחרונות" לפני ימים אחדים, סירב יו"ר הוועדה המייעצת אהרון פוגל לומר דבר וחצי דבר על עבודת הוועדה המתוכננת והבהיר, כי בשלב הזה הוא אינו רואה מקום להתראיין בעיתונות. ישיבתה הראשונה של הוועדה המייעצת צפויה להתקיים עוד בחודש הנוכחי, נובמבר.