עוד הישג ליבמ: מייקרוסופט תתקין שבב שלה ב-XBOX

יבמ העניקה בעבר רשיונות לטכנולוגיית המיקרו-מעבדים שלה, והיא מייצרת שבבים עבור אפל קומפיוטר ועבור לוחות הבקרה של משחקי נינטנדו

יצרנית תוכנות המחשב הגדולה בעולם, חברת מייקרוסופט, הודיעה ביום ב' שתשתמש בשבב של חברת יבמ בדור הבא של משחק הווידאו הפופולרי שלה, XBOX. מייקרוסופט השתמשה בשבב של אינטל, יצרנית שבבי המחשב הגדולה בעולם, בגירסה הראשונה של משחק XBOX , שיצאה לשוק בשנת 2000. מייקרוסופט החליטה השנה להשתמש בשבבי PowerPC מתוצרת יבמ מאחר שהם צורכים פחות אנרגיה, ומתחממים במידה פחותה משבבים אחרים. השבבים של יבמ מתחרים בשבבים מתוצרת אינטל ו-AMD.

ריצ'ארד דוהרטי, מנהל חברת היעוץ הטכנולוגי ENVISIONEERING מניו יורק, אמר ביום ב' שנראה שאינטל, שהצליחה להביס ברגע האחרון את AMD ולזכות בחוזה של XBOX, הוכתה בתדהמה כאשר נודע לה שמייקרוספט החליטה לבחור במתחרה שלה, חברת יבמ, כספקית הטכנולוגיה לדור הבא של משחקי XBOX. יבמ העניקה בעבר רשיונות לטכנולוגיית המיקרו-מעבדים שלה, והיא מייצרת שבבים עבור אפל קומפיוטר ועבור לוחות הבקרה של משחקי נינטנדו. השנה פתחה יבמ מפעל חדש למוליכים-למחצה בעיירה פישקיל שבמדינת ניו יורק, והיא מנסה למשוך לקוחות חדשים למפעל זה. יבמ גם עובדת עם סוני על שבב לגירסה החדשה של לוח הבקרה למשחק פלייסטיישן.