הבינלאומי: המגמה החיובית בשווקים תלויה במו"מ בין האוצר להסתדרות

עמדת ההמתנה באפיקים הסולידיים תימשך עד לפרסום מדד אוקטובר והערכות לגבי ריבית בנק ישראל

כלכלני הבנק הבינלאומי הראשון פירסמו היום את המלצותיהם לשבוע המסחר הנוכחי. בבינלאומי סבורים כי שבוע המסחר הקרוב יושפע בעיקר מתוצאות המו"מ בין האוצר להסתדרות, כאשר כשלון ואיום בשביתה כללית פעם נוספת עלולים להעיב על המגמה החיובית השוררת בתקופה האחרונה בשוק אם כי באופן נקודתי.

מנגד, מציינים בבנק, כי הצלחת המו"מ, בין האוצר להסתדרות, יחד עם המשך רגיעה ביטחונית - מדינית יהוו בסיס נוח להמשך המגמה החיובית, במיוחד אם תימשך ההשפעה החיובית מהשווקים הבינלאומיים ובראשם השווקים האמריקנים במקביל להשפעות שיעור הריבית בישראל.

עמדת ההמתנה באפיקים הסולידיים תימשך להערכת כלכלני הבינלאומי עד לפרסום מדד אוקטובר והערכות שיבואו בעקבותיו לגבי ריבית בנק ישראל. בבנק ממליצים למשקיעים המאופיינים ברמת סיכון בינונית, להגדיל את המרכיב המנייתי בתיקי ההשקעות. ואולם, למשקיעים החשופים בשיעורים גבוהים לשוק המניות מומלץ לרכוש הגנות באמצעות נגזרים פיננסים מחוץ לכסף.

באפיק שקלי ממליצים כלכלני הבנק להשקיע באמצעות מק"מ ושחר במח"מ של שנה עד שלוש, גילונים הנסחרים מתחת לערכם המתואם וכן השקעה בקרנות שקליות. בנוגע לאפיק המט"ח הם ממליצים לשמור על מרכיב מט"ח של כ-15% בתיק ההשקעות וזאת באמצעות קרנות נאמנות מט"חיות ובאמצעות אגרות חוב דולריות בארץ או אג"ח מחוץ לישראל המדורגות A ומעלה.

כן, סבורים בבנק כי יש לשמור על מרכיב צמוד של כ-20% בתיקי ההשקעות וזאת באמצעות אג"ח ממשלתיות צמודות מדד לטווחי פדיון של 5-1 שנים, אג"ח להמרה וקונצרניות של חברות המאופיינות ברמת סיכון נמוכה המדורגות בדירוג של A ומעלה וקרנות נאמנות מדדיות.