חודש לאחר החלטת ביהמ"ש: יעסור מעדכנת את רשות ני"ע בנסיון המכירה של קניון לב אשדוד

בהתאם להערכת שווי של פרופסור אקשטיין, נקבע שווי לב אשדוד על 70-60 מיליון שקל לאחר החזר חובות, שהיקפם כ-200 מיליון שקל

חודש לאחר ששופט ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, גלעד גלעדי, קבע שבעלי המניות בחברת לב אשדוד יפרסמו מודעה המזמינה מציעים לרכוש מידיהם את החברה, ושבוע וחצי לאחר שהדבר פורסם ב"גלובס", מעדכנת יעסור את הבורסה ורשות ני"ע בנסיון המכירה. בהתאם להערכת שווי של פרופסור אקשטיין, נקבע שווי לב אשדוד על 70-60 מיליון שקל לאחר החזר חובות (שהיקפם כ-200 מיליון שקל).

להחלטת ביהמ"ש קדם סכסוך ממושך בין החברה הבורסאית יעסור, בעלת השליטה בלב אשדוד, לבעל מניות המיעוט איתן פרוטיץ. לב אשדוד הינה בעלת קניון המשתרע על פני 12 אלף מ"ר. יעסור, בעלת השליטה בחברה, הצטרפה לאיתן פרוטיץ, היזם, בתחילת שנות ה-90 וזמן קצר לאחר מכן פרצה מחלוקת בין השותפים, מחלוקת שנמשכת עד היום.

מלבד הקניון, מחזיקה לב אשדוד בקרקע צמודה עליה נבנה מקבץ דירות בן 196 יחידת דיור. בחודש פברואר 98' נחתם חוזה למתן שירותי דיור ואירוח בין לב אשדוד למדינת ישראל (המשרד לקליטת עלייה), באמצעות עמידר. בהסכם התחייבה לב אשדוד להעמיד לשימוש עמידר 210-186 יח"ד בנות חדר. תוקף ההסכם הוא לחמש שנים ולעמידר קיימת אופציה להאריכו בתקופה דומה.

אשתקד זכתה לב אשדוד במכרז להקמת מקבץ דירות נוסף על המגרש. בנובמבר 2002 נחתם הסכם בו התחייבה החברה להקים עבור משתכני עמידר 192 יח"ד, לצורך שימוש עמידר לתקופה של עשר שנים עם אופציה להארכה בחמש שנים נוספות.

קניון לב אשדוד הוא אחד מארבעה מרכזים מסחריים בעיר הדרומית, הכוללים גם את קניון הסיטי (נצבא ומשפחת פקטור מגרמניה), קניון אשדוד (אחים קחטן, מוצע אף הוא למכירה), וקניון סי-מול של רסידו, שנחנך לאחרונה בהשקעה של 50 מיליון דולר.

חברת ההשקעות בנדל"ן יעסור נמצאת בשליטת חברות זרות ומנוהלת בידי זלמן סטמבלר. בשנים האחרונות ביצעה החברה מספר מהלכי מימוש, ובין היתר מכרה את בניין "האוצר" ברחובות למשפחת היהלומנים רייכלר מאנטוורפן וקרקע הסמוכה לצומת בית דגן לכלל נדל"ן. עסקאות המימוש העבירו אשתקד את יעסור לרווח של 5.5 מיליון שקל, לאחר שנים בהן דיווחה על הפסדים כבדים. בסוף חודש יוני עמדה יתרת ההפסדים של החברה על 88 מיליון שקל.