בג"ץ קיבל את ערעורו של הבמאי מוחמד בכרי והתיר את הקרנת סרטו "ג'נין ג'נין"

השופטים קבעו כי החלטה המועצה פוגעת בחופש הביטוי מעבר לנדרש ואינה תואמת את חוק יסוד כבוד האדם

בג"ץ קיבל הבוקר (ג`) את ערעורו של הבמאי מוחמד בכרי והתיר את הקרנת סרטו "ג'נין ג'נין". פסק הדין שניתן פה אחד פסל את החלטת המועצה לצנזורה על סרטים ומחזות לאסור על הקרנת הסרט, העוסק בקרבות שהיו בעיר ב"חומת מגן" מזווית פלסטינית. המועצה פסלה את הסרט בטענה שהוא מכיל עדויות שקריות ומסית נגד חיילי צה"ל.

השופטים קבעו כי החלטה המועצה פוגעת בחופש הביטוי מעבר לנדרש ואינה תואמת את חוק יסוד כבוד האדם. "המועצה אינה מוסמכת להגביל ביטויים פוליטים או אידיאולוגים גם אם השלטון או רוב הציבור חולקים עליהם - והציבור ראשי ללבן מחלוקות אלה באופן חופשי", קבע פסק הדין, בו נכתב עוד כי הפגיעה בחופש הביטוי מעבר למידה הדרושה לא רק שקידמה את המטרה שביקשה להשיג המועצה, אלא שהשיגה מטרה הפוכה בכך שתרמה לפרסומו ו"ממילא הסרט נגיש לציבור".

"אין בכך שהסרט כולל שקרים כדי להצדיק את פסילתו להקרנה. המועצה אינה מוסמכת להכריע מהי אמת או שקר, אינה מצויידת בכלים הדרושים לכך ואין לה מונופול על האמת", אמרה השופטת דליה דורנר. עוד הוסיפה השופטת כי "פגיעתו של הסרט ברגשות הציבור, ובתוך כך ברגשות בני המשפחות השכולות והחיילים שלחמו במחנה ג`נין, אינה עולה כדי פגיעה בלתי נסבלת על פי אמות מידה של חברה ליברלית ופתוחה".

השופטת איילה פרוקצ`יה הוסיפה כי גם אם בסרט יש פגיעה עמוקה וממשית ברגשות הציבור, היא אינה מצדיקה את הגבלתו ואין בה כדי לאיים על הציבור או לפגוע ביכולת התמודדות הציבור עם איומי הטרור. השופט אשר גרוניס הצטרף להכרעת הדי, שחייבה את המועצה לביקורת סרטים ומחזות לשלם לבכרי 15 אלף שקל הוצאות משפט.