הממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב, מבקש את אישור ועדת הכספים להקצבת ענק כהרשאה להתחייב בסך 24 מיליארד שקל, שתממן את חלקה של הממשלה בהסכם התמיכה בתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. מדובר בהסכם סובסידיה תפעולית רב שנתי מ-2008-2003.
לפי ההסכם, המדינה תשלם לחברה הממשלתית של הרכבת 11.1 מיליארד שקל תמורת הנפקת מניות הון של החברה, בפריסה רב שנתית של 1.3 מיליארד השנה, 1.5 מיליארד ב-2004 ו-2 מיליארד שקל בכל אחת מהשנים 2008-2005.
סכום נוסף של 2.4 מיליארד שקל יינתן כהלוואת בעלים לחברה, בפריסה דומה של 400 מיליון שקל מ-2008-2003.
בחלוקה התקציבית מגדיר יוגב את הסכום הכולל של תמורת ההנפקה וההלוואה, 13.5 מיליארד שקל, כהוצאות פיתוח. ככל הידוע, ניתן יהיה לרשום אותן לאחר מימוש ההרשאה להתחייב, לא כהוצאה תקציבית שתשפיע על גודל הגירעון, אלא כהשקעה בחברה הממשלתית. זאת, לפי כללי החשבונאות הבינלאומיים החדשים שאושרו באוגוסט.
סכום נוסף של 10.5 מיליארד שקל מוגדר בבקשה כ"תמיכה במחירי מוצרי יסוד".
הממונה על התקציבים מסביר, כי הוא יינתן כסובסידיה הונית לפירעון הלוואות שתיטול חברה הרכבת ב-15 השנים הבאות של תקופת הסכם הפיתוח, בפריסה של 700 מיליון שקל בכל שנה.
ההלוואות שתגייס החברה בתקופת ההסכם, יהיו בהיקף של 6.5 מיליארד שקל.
יוגב מציין בבקשתו, כי ההקצבה אמורה לתת את הגב הכספי הראשוני לחברת הרכבת העצמאית. הוא מוסיף שהסכם הפיתוח, אשר נעשה בין משרדי התחבורה, האוצר וחברת הרכבת, מתבסס על תוכנית שתקדים את ההשקעות המתוכננות בתוכנית המתאר הארצית של רשת הרכבות.
המטרה היא להאיץ את פיתוח תשתית מסילות הברזל ולהשלים את פריסת הרשת בקנה מידה ארצי עד 2008, אמר. ועדת הכספים אמורה לדון בבקשה בשבוע הבא.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.