דני דנקנר ייפגש עם שטיינמץ ובארינבוים ויבקש כי ישפרו הצעתם לרכישת דור כימיקלים

זאת לאחר שהדנקנרים דחו הצעת בארינבוים-שטיינמץ לרכישת החב' לפי 106 מיליון דולר * התקדמות במו"מ למכירת מניות מת"ב לקב' דלק

דורי דנקנר וצבי מור, נציגיה של משפחת דנקנר, הודיעו אמש (א') לצביקה בארינבוים ובני שטיינמץ כי משפחת דנקנר דוחה את הצעתם לרכישת השליטה בדור כימיקלים לפי שווי חברה של 106 מיליון דולר (90 מיליון דולר מיידית ועוד 16 מיליון דולר בהתאם לביצועים עתידיים).

הצעת בארינבוים-שטיינמץ, שנחשפה ב"גלובס", משקפת שווי הגבוה בכ-25% משווי השוק של דור (לאחר עלייה של 8% אתמול, בעקבות פרסום הידיעה). עם זאת מדובר במחיר הנמוך משמעותית מדרישת הדנקנרים לעיסקה שתשקף שווי של 120-140 מיליון דולר לדור.

הודעת הדנקנרים, שאמורים היו להשיב על הצעת הרכישה עד סוף השבוע, הפתיעה את בארינבוים-שטיינמץ. מקורב לשניים טען היום כי פרטי העיסקה סוכמו למעשה בשבוע שעבר, ונדרשו רק לחתימה סופית. בכל מקרה, היום תתקיים פגישה נוספת בין הצדדים, שבהם צפוי נציג המשפחה, דני דנקנר, לבקש מהשניים לשפר את הצעתם.

העברת השליטה בדור כימיקלים מותנית, בכל מקרה,בהשלמתה של עסקה אחרת, בה אמורה חברת ההשקעות אלרן , שבשליטת משפחות שמואל ואברהם דנקנר, לרכוש את השליטה בחברות המשפחתיות של הדנקנרים (דור, תעשיות מלח ודנקנר השקעות).

מכירת מניות השליטה בדור, נועדה לאפשר לבני המשפחה להשלים את הרה-ארגון בעסקיהם, במסגרת אותה עסקה, שמועד סגירתה הנוכחי נקבע לסוף חודש דצמבר. ככל הידוע, חסרים כיום לאלרן כ-40 מיליון דולר לסגירת העסקה, שהיקפה עומד על כ-230 מיליון דולר (ומחירה גבוה בכ-50% ממחיר השוק של המניות הנרכשות).

עסקת אלרן, שהשלמתה כבר נדחתה מספר פעמים ושמאז דווחה לראשונה חלפה כבר שנה וחצי, נועדה לאגד את השליטה בעסקיהם של הדנקנרים תחת קורת גג אחת, ובעיקר לארגן מחדש את חובותיהם האישיים בבנקים, בעיקר בבנק לאומי.

לעומת עיסקת המכירה של דור, שסיכוייה להתממש נראים כעת קלושים, חלה ככל הידוע התקדמות ניכרת בערוץ מגעים אחר של דנקנרים, למכירת מניות בחברת הכבלים מתב , שנשלטת ע"י דנקנר השקעות.

לפני כשבועיים דיווחה דנקנר השקעות על חתימת מזכר עקרונות לא מחייב לפיו תמכור לקבוצת דלק 7% ממניות מת"ב תמורת 18.9 מיליון דולר, ובנוסף מעניקה לה אג"ח להמרה ב-13% ממת"ב תמורת 35.1 מיליון דולר. עיסקה זו מעניקה למת"ב שווי של 270 מיליון דולר, הגבוה בכ-20% ממחיר השוק.

לביצוע העסקה שני תנאים: אישור כל הגופים הרגולטורים, ביניהם משרד התקשורת, הממונה על ההגבלים וכמובן המפקח על הבנקים. נקודה משמעותית יותר היא שהעסקה תתבצע רק במידה ומת"ב תרכוש את מנויי תבל ורשת הכבלים שלה. בכל מקרה, דלק לא תעביר לדנקנר השקעות כסף עד לביצוע מלא של עיסקת מת"ב-תבל.

העיסקה, שכאמור נמצאת כעת בשלבי מימוש מתקדמים, נועדה להסיר שני מכשולים שמנעו את מיזוג חברות הכבלים בעבר, ושמונעים היום ממת"ב לרכוש מידי הבנקים את נכסי תבל - בעיית האיש הקשור, הנובעת מכך שהדנקנרים מחזיקים במניות בנק הפועלים ומגבלת קבוצת לווים.

על פי תנאי העסקה, לאחר רכישת נכסי תבל, תחזיק דלק 19.99% ממניות מת"ב, בעוד שחלקה של דנקנר השקעות ירד מ-47% כיום למתחת מ-20%, וכך למעשה תיפתר בעיית מגבלת קבוצת לווים.