האוצר: על אחים עופר להקים את שתי תחנות הכוח בהתאם לתנאי המכרז המקוריים

שר התשתיות, יוסף פריצקי, אמר היום (ג') ל"גלובס", כי המליץ לחשב הכללי במשרד האוצר, ירון זליכה, לאשר את קבוצת אחים עופר כזוכה במכרז להקמת תחנת הכוח הפרטית במישור רותם, בהשקעה של 250 מיליון דולר. כן המליץ לזליכה לאשר לאחים עופר להקים תחנת כוח פרטית נוספת באתר במישור רותם, אף היא בהשקעה של 250 מיליון דולר.

לדברי פריצקי, החליט לזרז את הפרויקט ולתמוך בו, אחרי שהתברר לו, כפי שנחשף אתמול (ב') ב"גלובס", כי לאחר עיכובים של יותר משנה, סוכמה עקרונית חבילת המימון לצורך הקמת שתי התחנות, שיהיו התחנות הפרטיות הגדולות הראשונות בארץ.

נודע, כי משרד האוצר החליט שלא לתמוך בשלב זה בהמלצת פריצקי לאפשר לאחים עופר להקים את שתי תחנות הכוח הפרטיות על-פי התנאים של המכרז החדש יותר, מכרז מישור רותם. האוצר עומד על כך, ששני המכרזים, שפורסמו בנפרד, ימומשו כפי כתוכנן.

בעקבות כך, ספק אם ניתן יהיה לממש את תוכנית משרד התשתיות, התומכת בעמדת אחים עופר, לפיה שתי התחנות יוקמו באתר אחד: רמת-חובב. וזאת, כאמור, על-פי תנאי מכרז מישור רותם, המקלים יותר עם אחים עופר. משרד האוצר מסר בתגובה, כי "משרד האוצר עומד על קיום מכרזים כפי שהתפרסמו בנפרד".

כפי שפורסם, הסיכום העקרוני, שעדיין לא נחתם רשמית, הושג בין אנשי אחים עופר לבין בנק לאומי, סיטי בנק ודויטשה בנק. לאומי יעמוד בראש הקבוצה.

לדברי פריצקי, "חשוב מאוד שאחים עופר יתחילו לבנות את שתי תחנות הכוח הפרטיות. הדבר נחוץ לרזרבות של משק החשמל, וגם יעודד את התחרות בענף. המלצתי לחשכ"ל לאשר לאחים עופר להקים את הפרויקט במישור רותם, משום שהקבוצה טרם הוכרזה כזוכה במכרז זה, שפורסם לפני כשנה על-ידי משרד התשתיות.

"אחים עופר היתה היחידה שהגישה הצעה במכרז. על-פי המלצתי, נוסיף לתוך המכרז הזה את המכרז מלפני שבע שנים, שבו זכתה אחים עופר להקמת תחנת כוח פרטית ברמת-חובב. תנאי הזכייה הקודמת כבר אינם רלוונטים היום. מחירי הציוד ותעריפי החשמל השתנו. לכן יש להתאים את הזכייה במכרז מלפני שבע שנים למכרז הנוכחי, ולאחד בין שני המכרזים".

לדברי פריצקי, החוק מחייב אישור של החשב הכללי, משום שמדובר במתן אישור לאחים עופר להקים תחנת כוח פרטית נוספת על-פי תנאי מכרז אחר, שבו זכתה אחים עופר.