אי.בי.אי: תוצאות הרבוע הכחול משקפות שוב את איכות הניהול הקיימת ברשת

מעלים את ההמלצה למניה מ"צבור" ל"קנייה" * מעלים את מחיר היעד ל-50 שקל

"תוצאות הרבוע הכחול משקפות פעם נוספת את איכות הניהול הקיימת ברשת, שמתבטאת בקריאת מפת הקמעונאות ותהליכיה עוד לפני זמן רב", כך אומר היום האנליסט יובל זעירא, מבית ההשקעות אי.בי.אי. זעירא מציין, כי תוצאות רבוע כחול לרבעון השלישי היו טובות במעט מהתחזיות המוקדמות שלו (ללא התייחסות להוצאות המיוחדות). "כפי שהערכתי בעבר אנו מעריכים, כי הרשת נמצאת בנקודת פתיחה מצוינת למצוא מקורות צמיחה חדשים גם בתקופת המיתון והירידה בצריכה הממוצעת".

לפיכך באי.בי.אי הודיעו היום, כי הם "מרגישים בנוח לעדכן כלפי מעלה את תחזית שיעורי הרווח לשנים הבאות. אנו מעריכים, כי המחיר הנוכחי עדיין אטרקטיבי להשקעה, ובהתאם אנו מעלים מ"צבור" ל"קנייה" ומעדכנים את מחיר היעד ל-50 שקל, לעומת מחיר יעד קודם של 47 שקל. מחיר זה גבוה ממחיר הבורסה בכ-16%. מתחילת השנה עלתה המניה בכ-40% והשפל אליו הגיעה בחודש פברואר עלה שוויה בכ-70%.

זעירא מציין בהערכתו, כי הירידה החדה במכירות בחנויות הזהות נובעת מפגיעה בחנויות העירוניות ומהמכירות בחגים, שהיו חלשות ביחס לשנה קודמת. עם זאת, מציין זעירא, כי סגירת חנויות כושלות ופתיחת חנויות דיסקאונט בפורמט "מגה" עזר למתן את הפגיעה. לדבריו, הרווח הגולמי של החברה היה נמוך במעט מתחזיותיו, שכן הוא הסתכם ב-26.7% בלבד. בנוסף מציין זעירא, כי 0.4%-0.3% משיעור הרווח הגולמי של החברה הושגה הודות לירידה במדד המחירים לצרכן, שגם הגדיל את הוצאות המימון של החברה.

זעירא מציין, כי החברה ממשיכה גם ברבעון השלישי להוריד את הוצאות התפעול שלה ב-16.8 מיליון שקל ביחס לרבעון המקביל. תהליך ההתייעלות בא לידי ביטוי במכירות פר עובד, שעלו מ-181 ל-191 אלף שקל.