שאול לוטן: מגדל לוינשטיין הצליח בשל יחס ברוטו-נטו נמוך של 12%-15%

מנכ"ל החברה חושף לראשונה פרטים על מגדל המשרדים המבוקש בת"א

הצלחתו העיסקית של מגדל המשרדים לוינשטיין, ברחוב בגין (לשעבר דרך פ"ת) 23 בת"א, נובעת בין היתר בשל היחס ברוטו-נטו הנמוך בבניין - אמר המהנדס שאול לוטן, מנכ"ל חברת לוינשטיין ומבעליה. הוא דיבר בכנס הדו-שנתי הארצי של מהנדסי הבניין, שנערך בשבוע שעבר בת"א.

לוטן אמר, כי היחס ברוטו-נטו בבניין הוא 15-85 בקומות הנמוכות, ו-12-88 בקומות הגבוהות. פירוש הדבר, שמכל שטח של 100 מ"ר ברוטו, שהקונה או השוכר משלם עליו, הוא יכול להשתמש ב-88-85 מ"ר. בבניינים אחרים עומד היחס על 30-70, ובמקרים אחדים אף גרוע מכך.

במגדל לוינשטיין נעשו עד לאחרונה עסקאות ב-17 דולר למ"ר לחודש, לעומת 12-10 דולר למ"ר לחודש בבניינים אחרים, כולל מגדלי עזריאלי. בין השוכרים האחרונים היה בנק נסיונל דה-פריז, וכן כמה עורכי דין.

לוטן חשף פרטים נוספים על הבנייה ועל הסיבות להצלחת המשרד: השירותים נמצאים בכל קומה, ולא צריך לעלות או לרדת אליהם כמקובל; גובה כל קומה 3.6 מטרים; כל קומה היא מפתח אחד, ללא עמודים, והדבר מאפשר גמישות בתכנון הפנימי. גורם חשוב לפופולריות של הבניין היא, שהאוויר זורם ישירות לכל קומה, ולא ממתקן מרכזי בקומה העליונה, כמקובל בבניינים אחרים.

יתרון נוסף של הבניין הוא, שיש בו מעלית משא נפרדת. הלובי הוא ברמה גבוהה, כמקובל בבנייני משרדים בארה"ב. לוטן גילה, כי החברה נאלצת לסגור בימים אלו את הלובי לקהל, מסיבות ביטחוניות.

מגדל לוינשטין הוא בן 33 קומות, מהן אוכלסו עד עתה 29. ארבע הקומות העליונות עדיין לא אוכלסו.