אלקו החזקות הגדילה הרווח הנקי ל-34.1 מיליון שקל למרות הפרשה של 15.5 מ` ש`

מרבית ההפרשה בוצעה בגין פרישת עובדים ^ אלקו ברנדט תרמה 17.4 מיליון שקל לרווח הנקי ^ ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-2.6 מיליארד שקל

חברת אלקו החזקות , אשר מאגדת את פעילותן של אלקו תעשיות, אלקטרה צריכה, אלקטרה, ליברטי פרופרטיס ואלקו ברנדט הפרטית, דיווחה בשבוע שעבר על תוצאותיה העסקיות לרבעון השלישי של השנה, מהן עולה שהרווח הנקי של החברה עלה ב-1.7% לרמה של 34.1 מיליון שקל.

הגידול ברווחיה של אלקו החזקות הושג למרות שהחברה ביצעה הפרשות בהיקף של 15.5 מיליון שקל, מרביתן (13.2 מיליון שקל) בגין תוכנית לפרישת עובדים בקבוצה כולה. באלקו החזקות ציינו שהרווח הנקי ברבעון השלישי כולל רווח חשבונאי של 4.8 מיליון שקל, ממימוש מלאי בעת רכישת מניות קריסטל צריכה, על ידי אלקו ומשה ממרוד, מנכ"ל קריסטל צריכה.

כמו ברבעונים הקודמים, כך גם ברבעון השלישי היוו רווחיהן של אלקטרה צריכה ושל אלקו ברנדט את מירב התרומה לרווח הנקי הכולל של הקבוצה. אלקו ברנדט תרמה לרווחי אלקו החזקות 17.4 מיליון שקל לעומת 14.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. אלקטרה מוצרי צריכה תרמה לרווח הנקי של אלקו החזקות 20 מיליון שקל לעומת 22.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, אלקטרה תרמה רווח של 9 מיליון שקל לעומת 8.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ואלקו תעשיות, שיישמה תוכנית הבראה, חזרה אף היא לתרום לשורת הרווחיות וברבעון השלישי הסתכמה תרומתה של זו בכ-1.2 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.8 מיליון שקל שגרמה לקבוצה ברבעון המקביל.

לעומת החברות המרוויחות, גרעה ליברטי פרופרטיס (שקם נדל"ן לשעבר) כ-2.6 מיליון שקל מהרווח הנקי של החברה לעומת רווח סמלי ברבעון המקביל. הוצאות המימון והניהול ואחרות של הקבוצה גרעו 10.9 מיליון שקל מהרווח הנקי.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו רווחיה של אלקו החזקות בכ-65.6 מיליון שקל לעומת רווח של 107.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הפער הזה מיוחס בעיקר לרווח חד פעמי שנבע לקבוצה בעת רכישת חברת אלקו ברנדט בהיקף של 38.1 מיליון שקל.

בשורה העליונה רשמה אלקו החזקות גידול של 15% ברבעון השלישי ורמת ההכנסות שלה הסתכמה ברבעון זה ב-2.6 מיליארד שקל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם מחזור ההכנסות של אלקו החזקות בכ-6.85 מיליארד שקל וזאת בהשוואה ל-6.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מתוך מחזור זה מהווה ההכנסות של החברה משווקי חו"ל כ-74% ואילו ההכנסות מהשוק המקומי מהוות כ-26% בלבד.

הרווח התפעולי של אלקו החזקות הסתכם ברבעון השלישי ב-125.8 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 119 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח התפעולי של החברה ב-338 מיליון שקל לעומת רווח של 349 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעולות רגילות בתקופה המקבילה אשתקד כלל רווח של 54.4 מיליון שקל, כתוצאה מרכישת אלקו ברנדט.

הוצאות המימון של אלקו החזקות הסתכמו ברבעון השלישי ב-40 מיליון שקל, לעומת הוצאות בהיקף של 32 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הוצאות המימון של החברה ב-149.4 מיליון שקל לעומת 76.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בהוצאות המימון נובע בעיקר מהמדדים הנמוכים בתשעת החודשים הראשונים של השנה וכן מעסקאות הגנה בהן נקטה החברה, עסקאות אשר גרמו להגדלת הוצאות המימון.

סעיף ההוצאות האחרות בדו"ח הרווח וההפסד של אלקו בתשעת החודשים הראשונים של השנה, כולל הפרשה בהיקף של 13.2 מיליון שקל בגין פרישת עובדים, 6.3 מיליון שקל בגין ירידת ערך נכסים וכ-5.2 מיליון שקל ירידת ערך השקעות בחברות. בסך הכל הפרישה אלקו בתשעת החודשים הראשונים כ-26.6 מיליון שקל בגין פעולות אלו, לעומת הפרשה של 9 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.

אחת הנקודות החזקות בתוצאותיה הכספיות של אלקו החזקות הוא התזרים שהיא מייצרת מפעילותה השוטפת או יותר נכון התזרים המאוחד שיוצרות החברות הבנות בעבורה: ברבעון השלישי ייצרה אלקו החזקות תזרים חיובי של 162.7 מיליון שקל לעומת תזרים חיובי של 86.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה ייצרה החברה תזרים חיובי מפעילותה השוטפת בהיקף של 194.4 מיליון שקל, לעומת תזרים של 29.2 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד.