ערוץ 10: הדרך להסדר נושים מותנית בהסכמת בנק לאומי להסכם מימן-לאודר

גורמים בבנק: נשקול הצעדים לאחר קבלת ההסכם * לאודר הגיע במטוסו הפרטי ועזב לאחר החתימה

נחתם רשמית ההסכם לכניסת רון לאודר ושלמה בן-צבי כשותפים בערוץ 10 בשליטת יוסי מימן. על ההסכם חתמו הבוקר (א') מימן, בן-צבי ולאודר עצמו.

לאודר הגיע אתמול במטוסו הפרטי לישראל, נפגש אחה"צ עם מימן בהילטון תל-אביב, בלוויית עורכי-דינו, ועם יועץ התקשורת החדש ששכר, עמירם פליישר. הבוקר הוא הגיע לערוץ 10, שם נערכו טקס החתימה והצילומים. לאודר סייר באולפנים ונפגש עם ראשי הערוץ, מודי פרידמן, גיא זהר ורם לנדס. לאחר-מכן, עזב לאודר את הארץ.

כפי שפורסם ב"גלובס", לפי ההסכם ויתר מימן על השליטה בערוץ, והוא יחזיק 40%, כאשר אלה יכללו את מניות שותפיו הוותיקים בישראל 10 (אקירוב, הפניקס, אהוד בן-שך, דורון אביב, זלמן שובל ואחרים), אשר ידוללו החוצה. לאודר יחזיק 40% ובן-צבי יחזיק 20% .

תמורת המניות ישקיעו לאודר ובן-צבי (כל אחד לפי חלקו) 20 מיליון דולר במזומן, ועוד 5 מיליון דולר אשר יופנו להפקות מקור. יצוין, כי ללאודר, המקורב לשר האוצר בנימין נתניהו, הופנו במשך שנים בקשות להשקיע בתקשורת בישראל, שלא נענו. עד היום היתה בבעלותו רק JCS, אחת מחברות ההפקה והשידורים הגדולות בישראל. דוברו של לאודר מציין, כי JCS תתחרה על הפקות המקור כמו כל גוף הפקה אחר.

חשוב לציין, כי את המפתח להצלת ערוץ 10 מחזיק בנק לאומי, שהוא הנושה המובטח הגדול של הערוץ. הסכמתו של הבנק להסכם עשויה לסלול את הדרך להסדר נושים עם יתר נושי הערוץ ולאישור של בית המשפט.

למודי ניסיון מהסכמי עבר וכמעט-הסכמים בערוץ, סירב הבנק לגעת בנושא עד שייחתם הסכם מפורט וסופי, אם כי סביר להניח שהיה בסוד הדברים. גורמים בבנק מסרו היום, כי טרם פנו אליהם, וכי כשיקבלו את ההסכם - ישקלו את צעדיהם.

לפי בקשת ההקפאה של ערוץ 10 מאפריל, עומדים חובותיו של הערוץ על 446 מיליון שקל, מתוכם 365 מיליון שקל לבנק לאומי. חלק עיקרי מהחוב מובטח בבטוחות שהעמידה קבוצת מרחב של מימן.

החובות בדין קדימה מסתכמים ב-630 אלף שקל של ערוץ 10 ו-1 מיליון שקל של חברת החדשות. החוב של הקבוצה לנושים שאינם מובטחים מגיע ל-68 מיליון שקל של הערוץ עצמו ו-12 מיליון שקל של חברת החדשות. עוד חבה החברה לבעלי מניותיה בגין הלוואות בעלים. מאז נוספו למצבת החובות עוד כ-45 מיליון שקל - הזרמת המימון של מימן לאורך תקופת ההקפאה.

המנהל הנאמן של הערוץ, עו"ד אלי זהר, אמר היום, כי עבר על ההסכם המפורט לאורך כל סוף השבוע, וכי יש עוד מספר תנאים שצריכים להתמלא, בראשם קידום ההסדר עם הבנק , על מנת לסגור את כל התנאים המוקדמים.

(ראו הרחבה ב"נתח שוק", "גלובס הערב", עמ' 13-12).