האנרגיה של דודי וייסמן: אלון הרוויחה 60 מיליון שקל בינואר-ספטמבר

ברבעון השלישי, בו איחדה אלון את חלקה ברבוע הכחול, נרשם גידול של 50% בהכנסות, שולש הרווח התפעולי והרווח הנקי הסתכם ב-20.3 מיליון שקל ^ ההון העצמי של החברה מממן רק 6% מהמאזן

חברת הדלק אלון, שבשליטת דודי וייסמן, עו"ד שרגא בירן ואפריקה ישראל, ממשיכה לצמוח בשיעורים מרשימים, תוך התרחבות מהירה בתחומי האנרגיה והמזון. אלון סיימה את הרבעון השלישי של השנה ברווח נקי של 20.3 מיליון שקל, לעומת 2.6 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של החברה, הפועלת בתחומי האנרגיה והמזון, עמד בתשעת החודשים הראשונים של השנה על 60.3 מיליון שקל, לעומת 55 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

אלון מפרסמת ברבעון השלישי, לראשונה, תוצאות רבעוניות בהם כלולה אחזקתה היחסית ברשת הרבוע הכחול (מחצית ממניות השליטה). הללו השפיעו לטובה על מחזור ההכנסות הרבעוני, שצמח בכ-50% ל-3 מיליארד שקל, הרווח מפעולות (לפני פחת, הפחתות ומימון), שגדל ב-135% לכ-200 מיליון שקל והרווח התפעולי שולש ל-141 מיליון שקל.

הגידול ברווחי אלון הושג למרות קפיצה בהוצאות המימון, שגדלו כ-59 מיליון שקל (150 מיליון שקל לעומת 91 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד), מחציתן כמעט ברבעון השלישי. הוצאות המימון נבעו ברובן כתוצאה מריבית ריאלית גבוהה בעקבות המדדים השליליים. מאזן אלון מצביע על מינוף גבוה ביותר - הון של 347 מיליון שקל, המממן כ-6% בלבד ממאזן החברה.

בנטרול חלקה בהפסדי הרבוע הכחול (שרשמה ברבעון השלישי הפסד מפריטים חד-פעמיים) היה מסתכם הרווח הנקי הרבעוני של אלון ב-37.9 מיליון שקל (81.3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה).

לדברי דודי וייסמן, נשיא ומבעלי אלון "ממשיכה החברה בהרחבת פעילותה בניגוד למגמה הכללית במשק ומציגה תוצאות עסקיות המצביעות על המשך צמיחה. בישראל ממשיכה החברה במימוש פוטנציאל הגידול במספר תחנות התדלוק ונתח השוק שלה.

"כמו כן, היא מתמקדת במימוש יתרונות הסינגריה בינה לבין הרבוע הכחול, לרבות הקמת סידרה של תחנות תדלוק בחנויות מגה של הרבוע והרחבת רשת חנויות סופר אלונית".

בחודש יוני השלימה קבוצת אלון-ברונפמן רכישת 78.1% ממניות הרבוע הכחול תמורת 1.36 מיליארד שקל, רכישה שהפכה את אלון לקבוצת הרייטל הגדולה. נכון להיום, פועלות ברשת תחנות התדלוק של אלון בארץ 133 תחנות דלק, בהן 51 חנויות נוחות (סופר אלונית), וכן סניפי בתי קפה ברשת סגה פרדו וסניפי מכירת מזון מהיר ברשת פיצה האט.

בנוסף, כוללת הרשת 245 תחנות תידלוק פנימיות במושבים ובקיבוצים לתידלוק סולר. בארה"ב מפעילה החברה כ-1,500 תחנות תדלוק הנושאת את המותג "פינה", ובנוסף היא בעלת זיכיון לרשת של 173 חנויות נוחות "סבן אילבן", בית זיקוק ואלפי קילומטרים של צינורות דלק וטרמינלים לאספקת דלק.