חברת החשמל: צינורות המזרח התיכון תבצע 20% מפרויקט הנחת צנרת הולכת הגז הטבעי

בביצוע זכתה החברה הבריטית קורוס לביצוע עבודות בהיקף כולל של 40 מיליון דולר

חברת החשמל הודיעה היום (ג'), כי עלות הרכישה של צנרת הפלדה להקמת הקו הימי להולכת גז טבעי, שתקים החברה הבריטית קורוס, תהיה כ-40 מיליון דולר, ו-20% מהעיסקה יבוצעו על ידי ספק ישראלי.

קורוס הבריטית זכתה במכרז להקמת הצנרת הראשונה להולכת גז טבעי בארץ. מדובר בצנרת הימית שתוליך גז מאשדוד אל תחנות הכוח החופיות של חברת החשמל. עוד פורסם, כי חברה איטלקית עתרה לבית המשפט כנגד הזכייה, וזה הוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד.

מחברת החשמל נמסר, כי קורוס תספק 100 ק"מ צנרת, בקוטר 30 אינץ' מצופה בטון. לדברי חברת החשמל, הצעתה של חברת קורוס היתה הזולה ביותר. קורוס הגישה שתי חלופות, ודירקטוריון חברת החשמל אישר את החלופה, שכללה ביצוע ישראלי של ציפוי הבטון של צינור הפלדה. העבודה בארץ תבוצע על ידי חברת צינורות המזרח התיכון, שבבעלות קבוצת גאון אחזקות ו-3 איי.

לדברי חברת החשמל, שלוש חברות עברו את השלב הטכני של המכרז הסגור - קורוס, החברה האיטלקית שעתרה לבית המשפט ILVA, והחברה הגרמנית סאלזגיטר. בין הקריטריונים שנבחנו, בנוסף להיבטים הכלכליים והטכניים, היתה גם היכולת של החברות לעמוד בלוחות הזמנים הצפופים עקב הצורך לבצע בהקדם את פרויקט הגז הנחוץ לרזרבות החשמל.

מחברת החשמל נמסר, כי החברה ממשיכה בהיערכותה לכניסת הגז הטבעי ולהקמת המקטע הימי, אותו מתכננת החברה האמריקנית פגאסוס, כדי לאפשר את כניסת הגז הטבעי לתחנות הכוח אשכול באשדוד ורדינג בת"א, אשר כבר הוסבו מהפעלה במזוט להפעלה בגז.