המדינה לעליון: פס"ד על אמינות מד המהירות - יבטל רבבות דו"חות

לדברי המדינה, מבדיקה שנעשתה מול יצרן מכשיר הממל"ז, מתברר שלא ניתן לעשות שינויים במכשיר

פסק דין ביהמ"ש העליון, אשר קבע, את אמינות מכשיר הלייזר שבעזרתו מודדת המשטרה מהירויות של מכוניות, ימנע הגשת עשרות אלפי דוחות על מהירות מופרזת.

הדבר נובע מהעובדה שפסק הדין, למרות שאישר את אמינות המכשיר, קבע סייגים, לפיהם בטווחים שמעל 300 מ' על המפעיל להשתמש בעדשה מגדילה ומקרבת. התנאי השני היה הרכבת חצובה בשימוש של המכשיר לטווחים האמורים.

לדברי המדינה, מבדיקה שנעשתה מול יצרן מכשיר הממל"ז, מתוצרת חברת לייזר, מתברר שלא ניתן לעשות שינויים במכשיר, כגון הרכבת עדשה מגדילה ומקרבת מבלי להחליף רכיבים במשדר ושינויים במנגנונים מכניים, במעגלים אלקטרוניים ובמעטפת הקשיחה, מבלי לסכן את אמינותו של המכשיר.

לטענת המדינה, כמחצית מהמכשירים משמשים את משטרת התנועה הארצית בדרכים שאינן עירוניות ובמחצית האחרת נערכות מדידות גם בטווחים העולים על 300 מ'.

התוצאה היא צמצום האכיפה בעשרות אחוזים מתוך אומדן של 100 אלף דו"חות בשנה הנרשמים לנהגים בשל עבירות מהירות שנאכפות באמצעות מכשיר הממל"ז.

המדינה אומרת, כי בשל פסק הדין התבטא הצמצום בסיכול האכיפה דווקא נגד עברייני המהירות המסוכנים ביותר הנוהגים בדרכים הבינעירוניות והעירוניות. עוד מעלה המדינה את שאלת מעמדם המשפטי של התיקים התלויים והעומדים, בהם בוצעו מדידות בטווחים העולים על 300 מטרים ללא חצובה וללא עדשה מגדילה ומקרבת. המדינה אומרת, כי הצטברו עשרות תיקים, אשר לא ברור האם ניתן להמשיך בהליכים בהם לאור הסייגים של בימ"ש העליון.