ח.מר משתפרת: רווח של 8.3 מ` ש` לעומת הפסד של 7.7 מ` ש` ברבעון המקביל

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון השלישי ב-32.6 מיליון שקל

חברת ח. מר , בשליטת איש העסקים חיים מר, מציגה שיפור בתוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. החברה, אשר עוסקת בתכנון ואינטגרציה, פריסה, ייצור, התקנה ותחזוקה של מערכות תקשורת, סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם רווח נקי של 8.3 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של 7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו רווחיה של ח.מר ב-13.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 25.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

השיפור בתוצאותיה של ח.מר מתחיל כבר בשורת ההכנסות. אלו הסתכמו ברבעון השלישי בכ-105.8 מיליון שקל לעומת הכנסות של 65.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עדיין מדובר על ירידה בהכנסות החברה, בשיעור של 5.5% לעומת התקופה המקבילה, לרמה של 273.6 מיליון שקל.

בחברה ציינו שהמשבר וההאטה אליהם נקלע שוק התקשורת העולמי והמצב בו נמצא שוק הטלוויזיה הרב ערוצית בארץ, אילצו אותה לנקוט באמצעי זהירות בפעילותה מול לקוחות בעייתיים, מה שבא על חשבון היקפי הפעילות. עם זאת מציינת החברה שלאחר תקופה ארוכה של משבר בשוק התקשורת נראה שמתרחש שינוי במצב המפעילים הסלולריים והם מתחילים בהשקעה ברשתות. שינוי חיובי זה, ככל שיימשך, יבוא לידי ביטוי בתוצאותיה של החברה.

הוצאות ההנהלה והכלליות של החברה ברבעון השלישי הסתכמו בכ-13.1 מיליון שקל והן מהוות 12.4% מסך המכירות של החברה ברבעון לעומת 14.6% ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הוצאות ההנהלה והכלליות של החברה בכ-50.4 מיליון שקל לעומת 72.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה ציינה שבדו"חות השנה נכללה הפרשה בסך של 5.1 מיליון שקל בגין חובותיה של חברת תבל בעוד בשנת 2002 הפרישה ח.מר בגין חובות תבל כ-9 מיליון שקל. בסך הכל מסתכמים חובותיה של תבל לחברת ח.מר בכ-46.2 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון השלישי בכ-8.4 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח התפעולי של החברה בכ-16.1 מיליון שקל לעומת הפסד של 2.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב-32.6 מיליון שקל לעומת תזרים חלש יחסית של 4.4 מיליון שקל שרשמה החברה ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה תזרים חיובי של 27.8 מיליון שקל לעומת תזרים של 62.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ח. מר מסיימת את הרבעון השלישי של השנה כאשר בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 66 מיליון שקל. מנגד לחברה התחייבויות לזמן קצר מבנקים בהיקף של 147.1 מיליון שקל. הונה עצמי של החברה הסתכם ברבעון השלישי בכ-94.3 מיליון שקל והוא מהווה כ-24.1% מסך המאזן.