לשכת עוה"ד: לפתוח רשימת עו"ד במכרז האיים המלאכותיים

זאת, לאחר שהתברר שבמכרז מופיעה רשימת 14 עו"ד, מתוכם מתבקשים המתכננים לבחור עו"ד שייכלל בצוות שיכתוב את מסמך המדיניות; רשימה כזו לא פורסמה לגבי בעלי תפקידים נוספים בצוות

לשכת עורכי הדין דורשת משר הפנים, אברהם פורז, לפתוח את רשימת עורכי הדין הרשאים לייצג את המשתתפים במכרז לכתיבת מסמך מדיניות לאיים מלאכותיים לתשתיות מול חופי הארץ.

הפנייה באה לאחר שהתברר שבמכרז מופיעה רשימה ובה 14 עורכי דין, מתוכם מתבקשים המתכננים לבחור עורך דין שייכלל בצוות שיכתוב את מסמך המדיניות. רשימה כזו לא פורסמה לגבי בעלי תפקידים נוספים בצוות. לטענת הלשכה, פרסום רשימה כזו אינו חוקי, והיא "מתנגדת לרשימות סגורות של עורכי דין".

בעקבות תלונה של עו"ד דניאלה גרצולין בפני הרשות להגבלים עסקיים ובפני משרד הפנים, כתבה הרשות להגבלים עסקיים מכתב למשרד הפנים, והתריעה על שרשימת עורכי הדין המצומצמת "מעוררת לא מעט תהיות ושאלות באשר לנחיצותה".

היועצת המשפטית של משרד הפנים, שרית דנה, השיבה, שהתקשרות של משרד ממשלתי עם עורך דין פטורה ממכרז, וכי בקביעת הרשימה איפשר המשרד למתמודדים לבחור עורך דין שעימו ישתפו פעולה, מבלי לוותר על הדרישה שעורך הדין יהיה מקובל על משרד הפנים כבעל בקיאות מספיקה בדיני התכנון והבנייה ובתהליכי תכנון.

יצוין, כי דנה הציעה במכתבה לגרצולין לפנות למשרד הפנים, ולבקש להכלילה ברשימה.

לשכת עורכי הדין מסרה עוד, שאמנם אין מניעה מלהציב תנאי סף, אך אין לקבוע רשימה סגורה. לדעת הלשכה, "הדרך הנאותה היתה לפרסם הודעה לציבור עורכי הדין כולו, להציג את הדרישות, ולאפשר לכל מי שעומד בהן לפנות ולהציע את עצמו".