יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן-הרוש, אומר, כי ריבוי התאונות שבהן מעורבות באחרונה משאיות, מהוות מחדל לאומי, הקשור בין היתר להשקעות בתשתית, אפילו שהנהגים לעיתים אשמים בעצמם בתאונות. לדברי בן-הרוש, "כבישי ישראל הם הפקר לכל פורע חוק, ורק כאשר מתרחשת תאונה שעושה כותרות כולם נזעקים".
לדבריו, מועצת המובילים מתריעה מזה שנים ארוכות נגד התופעה של הובלה בעומס יתר, אך המדינה לא עושה דבר בעניין. הוא מציע לאסור על בעלי המחצבות להעמיס משאיות עם עודף משקל, ולהטיל עונשים כבדים עד כדי סגירת מחצבות שאינן מקיימות פקודה זו. כמו כן מוחה בן-הרוש על כך שעדיין לא הוקמו אזורי מנוחה, כנהוג בעולם, בסמוך לצירי תחבורה ראשיים.
בן-הרוש גם מתריע על כך שמאות משאיות חונות מדי יום במקומות אסורים, למרות שהן מובילות חומרים מסוכנים. זאת, לדבריו, משום שהמדינה לא מקצה להם מקומות חנייה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.