"נמל תעופה מורחב בחיפה יהווה מטרד, ויצור סיכונים לנוסעים ולאוכלוסיה". כך אמר פרופ' אילן ישי, מהפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון, ביום עיון שנערך במכון לחקר התחבורה. מומחים שהשתתפו בכנס אמרו, כי השדה עלול ליצור חנק סביבתי מבחינת אפשרויות של הרחבת שטחי מגורים והרחבת פעילויות נוספות, כולל האפשרות להרחיב את השדה שוב בעתיד.
לדברי ישי, מיקומו הנוכחי של השדה, שאמור להיות מורחב ולהפוך לבינלאומי, הוא הגרוע ביותר מתוך שש חלופות שנבחנו על-ידי מומחים בינלאומיים בשנים האחרונות. לדבריו, נמל התעופה קיים קרוב לאזורי מגורים ולכן יהווה מטרד חמור לתושבי העיר. חמור מכך, לדבריו, קירבת השדה לרכס הכרמל יוצר בעיה בטיחותית קריטית. הוא סבור, כי העובדה שהמטוסים ימריאו לכיוון מערב וינחתו מכיוון מזרח מהווה בעיה בטיחותית ממדרגה ראשונה. עוד סבור ישי, כי השדה ממוקם במקום שגוזר עליו חנק, כלומר לא ניתן יהיה לפתחו ולהרחיבו בעתיד.
ראש עיריית חיפה, יונה יהב, החליט באחרונה לתמוך בהקמת שדה תעופה בינלאומי על שטח השדה הקיים במפרץ חיפה. לדבריו, ההחלטה מתואמת עם תנועת הירוקים, שהתנגדה עד עתה להרחבת שדה התעופה בחיפה והפיכתו לבינלאומי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.