ביהמ"ש המחוזי אישר למפרק עתי"ם לתבוע את "מעריב" ו"ידיעות אחרונות"

המפרק יבקש לאכוף החוזה הקיים עם העיתונים ולהצהיר שניתוק הקשר חייב בהודעה של שנתיים מראש

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, אישרה למפרק הזמני של סוכנות עתי"ם, עו"ד רונן ברק, להגיש תביעה נגד "ידיעות אחרונות" ו"מעריב", הנמנים על בעלי המניות בסוכנות.

לפני כשבועיים דחתה השופטת את הבקשה של המפרק הזמני להוציא צו מניעה זמני לתקופה של שלושה חודשים, המורה לידיעות ומעריב להמשיך ולרכוש שירותים מסוכנות עתי"ם. אלשיך ציינה, כי המקום לבירור טענות הסוכנות הוא במסגרת תביעה רגילה.

לדברי ברק, התביעה תבקש לאכוף את חוזה ההתקשרות בין עתי"ם לידיעות ומעריב ותבקש הצהרה, כי סיום ההתקשרות יהיה אפשרי רק במתן הודעה בכתב ולפחות שנתיים מראש. לדבריו, זאת תביעה בעלת חשיבות רבה לסיכויי הישרדותה של עתי"ם והמשך מתן שירותיה ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים.

לפיכך הודיע ברק, כי אין לו התנגדות לניהול ההליכים הכרוכים בתביעה, גם ללא שכר - אלא על בסיס הצלחה. כלומר, קבלת שכר באחוזים מתוך התקבולים שיתקבלו בעתי"ם מידיעות ומעריב, כתוצאה מניהול התביעה וקבלת הסעד המבוקש בה.

השופטת אלשיך ציינה, כי אישורה להגשת התביעה כפוף לכך שהוצאות התביעה לא ימומנו מקופת הפירוק. אלשיך קבעה, כי כונס הנכסים הרשמי הוא זה שיקבע את היקף האחוזים שייקבע כשכרו של ברק בגין ניהול התביעה ומתוך התקבולים שיתקבלו אם וכאשר תזכה עיתים בתביעה.

לדברי ברק, ההודעה של ידיעות ומעריב בדבר ניתוק ההתקשרות עם עתי"ם נעשתה בניגוד מוחלט להתחייבות בחוזה, ולכל המוקדם יכולה ההודעה להיכנס לתוקף, אם בכלל, רק במאי 2004.

(תיק פש"ר 2147/03).