גבעות עולם: "קידוח מגד 2 לא מפיק נפט, אבל מחזק את הסיכוי למציאת נפט במגד 3"

בהודעה ששוגרה היום (ה') לבורסה, בנוגע לתוצאות מבחן ההפקה שביצעה גבעות עולם בקידוח מגד 2, מסרה החברה כי "בהתחשב באיכות המאגר (נקבוביות של %6-%7) מסיק השותף הכללי שהמאגר, על אף שהוא נושא נפט וגז, מתקשה להזרים נפט, אולם ייתכן שיש פוטנציאל להפקת גז".

החברה הוסיפה עוד, כי למרות זאת היא מעודדת מתוצאות הקידוח, מאחר שהן מחזקות את הקונספציה הגיאולוגית עליה התבסס הקידוח, שהיא גם העומדת בבסיס תוכניות החברה לבצע את קידוח מגד 3. שני הקידוחים נמצאים ברשיון החברה, באזור הגבעות ההרריות שממזרח לראש-העין, ומרוחקים 5 ק"מ זה מזה. יש לציין כי גבעות עולם נמצאת היום במהלך של הנפקת זכויות, לשם גיוס הון לביצוע קידוח מגד 3.

ההודעה המפורטת של החברה מסרה כי במבחן ההפקה בקידוח מגד 2 הוצאו מבור הקידוח 15 חביות נפט צלול, אשר נראה בעין זהה לנפט שהחברה כבר הוציאה מן הקידוח לפני ארבע שנים. הנפט ההוא נבדק אז ונמצא כבעל איכויות מעולות (דרגת צמיגות של 40 API), אלא שכמותו אז והיום היתה קטנה בלבד.

החברה המשיכה ומסרה, כי "בהתחשב בכמות הנפט שהוצאה מסיק השותף הכללי שרוב הזרימה היתה של גז, אשר הובער. לא ניתן לאמוד את נפח הגז אשר יצא במבחן".

שמואל בקר, מנכ"ל גבעות עולם, אמר היום כי החברה עדיין לא הצליחה לאמוד את הפוטנציאל של הפקת גז מקידוח מגד 2, אבל הודה שקרוב לוודאי כי גם האפשרות של הפקת גז בכמות מסחרית מן הקידוח אינה עומדת על הפרק.

יחד עם זה, בקר חזר והדגיש את מה שהחברה רואה כהשלכה העיקרית של תוצאות הקידוח: חיזוק משמעותי של הסיכוי למציאת נפט בקידוח הסמוך, מגד 3. לדברי בקר, השכבה נושאת הנפט במגד 2 סבלה מנקבוביות נמוכה מדי, והיא גם היתה צרה מאוד (15 מטר בלבד). לעומת זאת, אותה שכבה באתר של קידוח מגד 3 היא ברוחב של 300 מטר. לדבריו, אם נמצא נפט בקצה של השכבה במגד 2, קרוב לוודאי שאותו נפט נמצא גם במרכז השכבה - ושם כבר בכמויות גדולות בהרבה - בקידוח המתוכנן הסמוך, מגד 3.

בינתיים זינקה יחידת ההשתתפות גבעות עולם בבורסה בעוד %32, במחזור של כ-5 מיליון שקל. זאת לאחר עלייה של %54 שנרשמה בה אתמול