עלייה ניכרת בהיקף ותדירות השימוש באינטרנט בישראל

סקר TIM מצביע גם על צמיחה בהיקף הקניות ברשת * בישראל יש כיום 2.5 מיליון גולשים

בישראל ישנם כיום כ-2.5 מיליון משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה, לעומת כ-2.2 מיליון בפברואר השנה. כך עולה מסקר האינטרנט המעודכן של TNS טלסקר (TIM). עוד עולה מהסקר כי 74% מהמשתמשים באינטרנט עושים זאת בתדירות יומיומית, לעומת כ-68% בפברואר השנה.

36% גולשים כיום מעל 15 שעות בשבוע, לעומת 29% שעשו כך בתחילת השנה. כמו כן מסתמן מעבר ברור לאינטרנט מהיר גם במגזר הביתי: 53% ממשקי הבית מחוברים כיום לאינטרנט, מתוכם כ-81% (43% מכלל האוכלוסייה) לאינטרנט המהיר, זאת לעומת כ-47% מהמחוברים או 23% באוכלוסייה, בתחילת השנה.

עוד עולה מהסקר כי כלל משתמשי האינטרנט (גילאי 13), מהווים כ-36% מכלל אוכלוסיית ישראל (2.45 מיליון מתוך 6.75 מיליון נפש), או 48% מכלל גילאי 13 ומעלה. 51% מכלל הבוגרים בישראל (18) משתמשים כיום באינטרנט. כמשתמש אינטרנט הוגדר כל מי שעושה שימוש כלשהו באינטרנט (דואר אלקטרוני, גלישה באתרים, קניה באתרים וכו`), בתדירות כלשהי וממקום כלשהו (מהבית, מהעבודה, מביה"ס וכו`).

מבחינת משקי בית, עולה מהסקר כי 53% מכלל משקי הבית באוכלוסייה היהודית מחוברים כיום לאינטרנט, כאשר מהם מעל 80% מחוברים באמצעות סוג חיבור מהיר באמצעות ADSL או כבלים.

גולשים יותר מהבית

74% מכלל משתמשי האינטרנט גולשים בתדירות יומיומית (כל יום או כמעט כל יום). כלומר, מדי יום נמצאים באינטרנט כמעט 1.9 מיליון ישראלים בגילאי 13. כ-92% מכלל משתמשי האינטרנט נוהגים לגלוש מהבית וכ-53% נוהגים לגלוש (גם) ממקומות אחרים מחוץ לבית. בסך הכל, 93% גולשים מהבית, 32% ממקומות העבודה, 20% מבתי-ספר ואוניברסיטאות וכ-24% ממקומות אחרים (חברים, בתי קפה). 6% מכלל משתמשי האינטרנט אינם גולשים מן הבית, אלא רק ממקומות אחרים.

חיפוש מידע ונתונים בתחומים שונים באינטרנט הוא השימוש הרחב ביותר כיום: כ-96% מכלל משתמשי האינטרנט משתמשים ברשת לצרכים אלה.

נושאים עיקריים בהם מחפשים מידע באינטרנט הם נתונים למטרות טיולים ונסיעות (57%), נתונים על חברות,מוצרים או שירותים (38%), נתונים כלכליים סטטיסטיים ומחקריים שונים (37%) ונושאי ספורט (35%).

מרבית השימושים באינטרנט נמצאים במגמת עלייה, אך בולטת במיוחד מגמת גידול באתרי חדשות ועיתונים, צ`טים, והאזנה למוסיקה (רדיו) באמצעות האינטרנט.

מדווחים על יותר קניות

בסקר הנוכחי מדווחים כ-40% מכלל משתמשי אינטרנט (או 14.5% מכלל האוכלוסייה בישראל), על ביצוע קניות או הזמנת מוצרים או שירותים כלשהם באמצעות האינטרנט כהרגל או נוהג קבוע (לעומת 35% בסקר מתחילת השנה). כ-38% מכלל הגולשים מדווחים על קנייה או הזמנה כלשהי במהלך השנה האחרונה (12 חודשים שקדמו לסקר), וכ-13% על קנייה במהלך החודש האחרון (שקדם לסקר).

אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מאופיינת יחסית על ידי יותר גברים (58% לעומת 42% נשים), גילאים צעירים וגילאי ביניים, כלומר עד גיל 39 (57% לעומת 44% בכלל האוכלוסייה הבוגרת), ובעלי השכלה והכנסה גבוהות (53% ו-41% לעומת 46% ו-26% באוכלוסייה).

עם זאת, כמגמה, נמצא גידול לאורך זמן בשיעור הנשים בקרב הגולשים (43% כיום לעומת 36% בנובמבר 2001), בשיעור הגילאים הבוגרים של 40 (43% כיום לעומת 37% בנובמבר 2001) וכן בשיעור בעלי ההשכלה התיכונית (43% כיום לעומת 35% בנובמבר 2001). כלומר, עם הזמן אוכלוסיית הגולשים מתקרבת יותר לפרופיל כלל האוכלוסייה.

הקונים והמזמינים מוצרים ושירותים באמצעות האינטרנט באופן קבוע מאופיינים באופן יחסי יותר על ידי יותר גברים מנשים (67% מכלל הקונים), גילאים בוגרים יותר 49-30 (53%), ויותר בעלי השכלה גבוהה (57%) ובעלי הכנסה מעל הממוצע (41%).

TIM, סקר האינטרנט של TNS/טלסקר, הוא סקר תקופתי הנערך בקרב מדגם עדכני, ארצי ומייצג, של פרטים משתמשי אינטרנט בגילאי 13 ומעלה. הסקר הנוכחי הקיף מדגם של 851 משתמשי אינטרנט מפיזור ארצי ומייצג של ישובים יהודיים בישראל. הסקר נערך באמצעות ראיונות טלפוניים ממרכז הראיונות של TNS/טלסקר בגוש דן תוך בקרה מלאה על תהליך הדגימה והריאיון. הסקר הנוכחי הוא השביעי במספר ומאפשר ניתוח מגמות בישראל בשימוש ברשת האינטרנט מאז תחילת שנת 2000.