משרד התחבורה יפרסם בתחילת 2005 את המכרז להקמת תחנת רכבת בכניסה לירושלים בעלות של כ-200 מיליון שקל. כך מסר שר התחבורה, אביגדור ליברמן. בשבוע שעבר נבחר משרד האדריכלים ברחנא לתכנון ועיצוב התחנה.
מדובר בתחנה בעומק של 80 מ' שתכלול ארבעה מפלסים. התחנה תוקם במתחם שבין הרחובות יפו לשדרות שז"ר שליד בנייני האומה על שטח של יותר מ-10,000. מדובר בתחנת רכבת שתשרת את הקו המהיר בין ת"א לירושלים דרך נתב"ג - חלופה 1 A. קו זה אמור לפעול לקראת סוף 2008. על-פי התוכנית, מדובר בקו באורך של 56 ק"מ. הוא יעבור דרך נתב"ג ומודיעין, כאשר זמן הנסיעה מת"א לירושלים יהיה 28 דקות, ומנתב"ג לירושלים 18 דקות.
על-פי התכנון, יסעו 4 רכבות לשעה בכל כיוון. עלות הפרויקט כ-3 מיליארד שקל. ליברמן הורה לרכבת ישראל לקצר את לוחות הזמנים להקמת הקו לירושלים, וזאת בשל החשיבות האסטרטגית בחיבור בין הבירה למרכז הארץ.
מנכ"ל הרכבת, יוסי שניר, אמר, כי עלות תחנת הרכבת נחשבת יקרה יחסית, וזאת כיוון שמדובר בתחנה תת קרקעית בהיקף חסר תקדים של חציבה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.