דו"ח: הוועדה להסרת חסמים הצליחה לקדם 55 פרויקטים לאומיים בשנתיים

על פי הדו"ח, מאז הוקמה הוועדה, בראשות המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה אלכס גולדנגורן, הובאו לפניה כ-100 פרויקטים תשתיתיים מתחומי הבנייה והשיכון, התחבורה, כבישים ורכבות, תשתיות ואנרגיה

דו"ח שהוגש היום למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, קובע כי מאז הקמתה של הוועדה הבינמשרדית להסרת חסמים בספטמבר 2001, היא הצליחה לקדם 55 פרויקטים לאומיים ותשתיתיים. מדובר במיזמים בהיקף כספי של מאות מיליוני דולרים. הדו"ח מסכם את פעילות הוועדה מאז הקמתה ועד החודש הנוכחי.

על פי הדו"ח, מאז הוקמה הוועדה, בראשות המשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה אלכס גולדנגורן, הובאו לפניה כ-100 פרויקטים תשתיתיים מתחומי הבנייה והשיכון, התחבורה, כבישים ורכבות, תשתיות ואנרגיה.

גולדנגורן אמר היום (ג') ל"גלובס", כי היעד העיקרי של הוועדה להסרת חסמים לשנת 2004 הוא לקדם 35 פרויקטים, אשר נמצאים בשלבים מתקדמים והעברתם לשלב הביצוע. הכוונה להעביר את שאר הפרויקטים לשלבי התכנון המתקדמים.

על פי הדו"ח, מתוך 95 פרויקטים שהובאו בפני הוועדה לפני שנה וחצי עד שנתיים, קודמו לשלבים מתקדמים כ-55%. 20 מהפרויקטים קודמו לשלב שיווק וביצוע, 20 פרויקטים קודמו לקראת הביצוע בפועל ו-15 פרויקטים קודמו לשלב התכנון הסופי.

הדו"ח קובע, כי בתחום הבנייה, קידמה הוועדה והסירה חסמים שאפשרו את בנייתן של 110 אלף יחידות דיור בפריסה ארצית. מתוך סך כל היחידות האלה, כ-47% מהן קודמו לשלבים מתקדמים. 36 אלף יחידות דיור נמצאות כיום בשלב של שיווק או לקראת שיווק, ועוד 15 אלף יחידות נמצאות כיום בשלבים הסופיים של ההליכים הסטטוטוריים.

בתחום התחבורה קודמו הפרויקטים הבאים: בוצעו תחנות נוסעים בקו כפר סבא-נורדאו ותחנת ראש העיר בצפון קאסם. פרויקטים תחבורתיים, שנמצאים בשלבי ביצוע: מסילת הרכבת השפלה-רחובות-אשדוד ושדרוג קו הנוסעים לרכבת באר שבע-דימונה.

לדברי גולדנגורן, אחד הפרויקטים הבעייתיים ביותר שהוועדה להסרת חסמים קידמה, הוא פרויקט השפד"ן. הפרויקט נועד לאסוף את כל שפכי היישובים לאורך כביש גהה ולהוות גיבוי לקו הביוב המערבי, שקרס בחורף שעבר.