גיורא רום: כלל בחרה בשוק תקשורת הנתונים כיעד פעילות אסטרטגי

מנכ"ל כלל טכנולוגיות מידע אומר שרכישת אדאנת היא צעד ראשון בכניסה לתחום

"כלל בחרה בשוק תקשורת הנתונים כיעד אסטרטגי לפעילות, עקב ההתפתחות המשמעותית הצפויה בשוק", אומר גיורא רום, מנכ"ל כלל טכנולוגיות מידע. "זיהינו את אדאנת בתור חברה מקצועית ורצינית, בעלת התמחויות בתחומים כמו אבטחת מידע ו-VOIP (שילוב קול על רשתות נתונים). החלטנו להתחיל כניסתנו לעולם זה דרך רכישת אדאנת".

לאחרונה רכשה כלל טכנולוגיות מידע את חברת אדאנת תקשורת מידי חברת איי.איי.אס תמורת 15 מיליון שקל. כלל טכנולוגיות מידע פועלת בתחומי האינטרנט, תקשורת נתונים ותקשורת אלחוטית (Wireless).

כעת יש לכלל טכנולוגיות מידע שבע אחזקות בשתי קבוצות נושאיות - תקשורת נתונים ותכנים. ייתכן קשר בין החברות וסינרגטיקה של פעילויותיהן. החברות הן: אדאנת, GVT, עדן, אויוניטק, DBS שירותי לוויין, קומרס.נט וכנראה גם אולפני הבירה (JCS).

גיורא רום מדגיש, כי יצחק קאול, מנכ"ל כלל ישראל, הוא מהדוחפים הגדולים לכניסת הקונצרן לתחום התקשורת בכלל ותקשורת הנתונים בפרט, והוא גם נתן את ברכתו לרכישת אדאנת. "אדאנת תלווה את התפתחות שוק תקשורת הנתונים והאינטרנט בישראל בשנים הקרובות, ותמלא בו תפקיד מרכזי בהיבטים של תקשורת נתונים שעד היום לא זכו לתשומת לב מספקת, כמו אבטחת מידע", אומר רום.

רום גם התייחס לשינויים בחברת נורטל, שאדאנת מייצגת אותה בישראל: "לאור התפיסות החדשות שהתגבשו והופכות למציאות בנורתל, אנחנו מתכוונים לחזק את הברית אתה וללכת כתף בכתף עם התפיסות החדשות שלה בתחום תקשורת הנתונים. לאחרונה נפגשנו עם פיטר ג'ורג', נשיא נורטל אירופה שביקר בארץ, וגיבשנו דרכי פעילות משותפות"