גילרמן: "נגמר עידן הוויסות בכרטיסי האשראי - כפי שנגמר במניות הבנקים"

"הנזק המצטבר למשק משלטון היחיד של כ.א.ל - מיליארדי שקלים"

"המאבק הממושך של אלפאקארד השתלם מבחינת כניסתנו לשוק ויצירת תחרות. אולם העיכובים ודחיית כניסתנו בשנה עלו לא רק לנו, עשרות מיליוני שקלים", אומר היום (ג') יו"ר אלפא קארד, דני גילרמן.

לדבריו, "ההערכה שלנו היא, שהנזק המצטבר שנגרם למשק ולבעלי העסקים בישראל במהלך השנים, בהן היה שלטון יחיד, מסתכם במיליארדי שקלים".

גלובס: מהם היתרונות והחסרונות הבולטים בהסכם שנחתם הלילה?

גילרמן: "היתרון העיקרי בעצם העובדה שיש הסכם שפותח לראשונה את שוק כרטיסי האשראי בישראל לתחרות, מסיר מעל בתי העסק את עול העבדות והכפייה שהיו נתונים בו שנים, מאפשר להם מהיום חופש מוחלט ואפשרות בחירה ושיתבטא בהטבות וביתרונות דרמטיים גם למחזיקי הכרטיסים וגם לבעלי הכרטיסים. לא ההסכם אלא הכניסה שלנו תביא למהפיכה בשוק כרטיסי האשראי בישראל. עיקר המהפיכה תבוא לידי ביטוי בכך, שנגמר עידון הוויסות בכרטיסי האשראי, כפי שנגמר עניין ויסות מניות הבנקים.

"החסרונות הם, שהוא עדיין מנציח לחצי שנה עמלת סליקה צולבת (אינטרצ'יינג') גבוהה מדי, שאינה מאפשרת לתת לבתי העסק את ההנחות המקסימליות שהיינו רוצים. כמו כן, ההסכם מנציח לתקופה של שנתיים את חמש הקטגוריות של בתי העסק, ובכך מנציח מצב של סבסוד צולב".

מהו הצפי להתפתחות מערכת היחסים בין שתי הסולקות של ויזה?

"מערכת היחסים מתחילה עם משקעים ותחושות לא נוחות. אבל, אני מאוד מקווה, שכמו שקרה בהרבה תחומים אחרים, ברגע שתתחיל התחרות, היא תעלה על פסים של תחרות מסחרית הוגנת".

מהן דרכי הפעולה של אלפא החל מהבוקר?

"לא הייתי רוצה לגלות עכשיו את כל הקלפים והשפנים שבאמתחתנו. כל הציבור ירגיש מהר מאוד את הנוכחות של 'כוח אלפא' במערכה הזאת"