יום-טוב סמיה: המשטרה ידעה על המעילה של אתי אלון שלוש שנים לפני קריסת הבנק - ולא נקפה אצבע

"המועצה להימורים בספורט מעבירה למשטרה חומר רב על הימורים בלתי חוקיים בישראל, אבל המשטרה לא עושה הרבה עם החומר הזה"

"משטרת ישראל ידעה על המעילה של אתי אלון בבנק למסחר שלוש שנים לפני קריסתו של הבנק. המשטרה יכלה למנוע את קריסתו ואת המעילה הגדולה שביצעה אלון, אם הייתה בודקת את המידע הרב שהועבר אליה שלוש שנים לפני חשיפת הפרשה". כך אמר אתמול (שבת) יו"ר המועצה להסדר ההימורים בספורט, האלוף במיל' יום טוב סמיה, ביום ראיונות בבאר שבע.

לדברי סמיה, המשטרה ידעה על פעילותה הפלילית של אתי אלון ואחיה עופר מקסימוב, אך לא נקפה אצבע. "המשטרה ידעה היטב שכספים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים מועברים מהבנק לגורמים שונים בענף ההימורים הבלתי חוקיים בישראל, וכן לאחיה עופר, אך היא לא עשתה דבר בעניין זה. המשטרה ידעה שאלון עובדת בבנק ולא בחנות שמוכרת ירקות ופרות, והיא הייתה יכולה לעשות אחד ועוד אחד ולקשר בין אחיה עופר לבין העובדה שהיא עובדת בבנק, ולגלות את המעילה מבעוד מועד. אני אומר את הדברים באחריות ובידיעה מלאה של הפרטים".

לדברי סמיה, המועצה להימורים בספורט שהוא עומד בראשה, מעבירה (יחד עם מפעל הפיס) למשטרה חומר רב על תופעת ההימורים הבלתי חוקיים בישראל. "לצערי הרב, המשטרה לא עושה הרבה עם החומר שמועבר אליה".

סמיה ציין כי תעשיית ההימורים הבלתי חוקיים בישראל מגלגלת 12 מיליארד שקלים בשנה. "מדובר בסכום עתק", אמר סמיה, "הפוגע קשות בכלכלת ישראל, מאחר ומודבר בכסף שחור, רובו מעסקים לא חוקיים ומהלבנת הון שחור".

"ההימורים החוקיים בישראל", אמר עוד סמיה, "מגלגלים מדי שנה כ-4 מיליארד שקל, לעומת 12 מיליארד שקל בהימורים הבלתי חוקיים. מעבר לעובדה שההימורים הבלתי חוקיים פוגעים קשות בכלכלת ישראל, הם פוגעים בהימורים החוקיים, ובדרך זו גם בפרויקטים חברתיים וחינוכיים".