ציפייה להמשך האופטימיות בשווקים עם פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט

אלביט מערכות תרכז עניין לאחר שחברת בת שלה, רכשה את פעילות חטיבת התעופה של תעש תמורת 7.5 מיליון דולר

לאחר ששנת 2003 הסתיימה במהלך השבוע האחרון, מחר יחל שבוע המסחר המלא הראשון לשנת 2004. ביום שישי ננעלו המדדים במגמה מעורבת כשהנאסד"ק עלה. בסיכום שבועי בסיכום שבועי עלה מדד ה-S&P 500, בשבוע החולף, ב-1.2% ומדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.8%. באשר לשני המדדים מדובר בשבוע שישי רצוף של עליות, ולגבי ה-S&P 500 מדובר בתקופה הארוכה ביותר של עלייה רצופה מאז מארס 1998. הנאסד"ק רשם עלייה שבועית של 1.7%.

נתוני המאקרו צפויים להמשיך במגמה החיובית בה סיימו את השנה הקודמת, לאחר שביום שישי מדד מנהלי הרכש לחודש דצמבר הפתיע בזינוק חד לרמה של 66.2 נקודות. זאת, בעוד הצפי היה לירידה במדד לרמה של 61.5 נקודות, לעומת רמה של 62.8 נקודות בנובמבר. זוהי העלייה השישית ברציפות במדד, ומדובר ברמה הגבוהה ביותר שנרשמה בו מאז דצמבר 1983. כמו כן פורסם בשבוע שעבר כי מספר התביעות החדשות של מחוסרי העבודה ירד לרמתו הנמוכה ביותר מזה כ-3 שנים.

כמו כן, החברות עצמן ממשיכות להשרות אופטימיות רבה בשווקים, כשלראשונה מאז הרבעון הראשון בשנת 2000, נרשמו 4 רבעונים רצופים בהם מספר החברות, בקרב חרות מדד ה-S&P 500, שפירסמו אזהרת רווח ביחס לציפיות שווה למספר החברות אשר מסרו כי יציגו רווחים העולים על ציפיותיהן המוקדמות.

נתוני מאקרו

יצרניות הרכבים יפרסמו ביום שני את תוצאות מכירותיהן במהלך דצמבר. בשוק צופים כי התוצאות יצביעו על מכירות בקצב שנתי של 13.7 מיליון רכבים, לעומת קצב שנתי של 13.4 מיליון רכבים שנרשם בנובמבר.

כמו כן יפורסמו ביום ב' נתוני ההוצאות לבנייה לנובמבר, הצפויות להציג עלייה בהוצאה בשיעור של 0.5% לאחר שבאוקטובר הוסיף נתון זה 0.9%.

ביום ג' יפורסם נתון ההזמנות ממפעלים לנובמבר, הצפוי לרדת בשיעור של 1.4%, לאחר שבאוקטובר זינק ב-2.2%.

מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים, לחודש דצמבר, צפוי לעלות לרמה של 60.8, מרמה של 60.1 בנובמבר. להזכירכם, כל נתון מעל 50 מעיד על התרחבות.

ביום חמשי יפורסם נתון המלאי הסיטונאי לנובמבר הצפוי לעלות ב-0.5% בדומה לעלייתו באוקטובר.

נתוני התעסוקה במשק האמריקני, אשר יפורסמו ביום שישי, צפויים להצביע על תוספת של 140 אלף משרות למשק האמריקני בדצמברף לאחר שבנובמבר נוספו 57 טלף משרות. שיעור האבטלה צפוי להישאר בדצמבר ברמת 5.9% כפי שהיה בנובמבר.

מניות הצפויות לרכז עניין השבוע

אקספרס ג'ט הולדינג'ס (XJT), חברה מקומית השייכת לקונטיננטל איירליינ'ס, הודיעה ביום שישי לאחר המסחר כי הכנסות החברה בדצמבר עלו בשיעור של 44.5% ביחס לחודש המקביל אשתקד.

יו.אס. סטיל (X), הודיעה ביום שישי לאחר המסחר כי היא מצפה לאישור מרשות ההגבלים האמריקנית בדבר רכישת דאבל איגל סטיל קואטינג. כן הוסיפה החברה כי היא מצפה לירידה של 400 מיליון דולר בהוצאותיה על הקטנת כוח העבודה ב-2004.

אסטראזנקה (AZN), חברת התרופות הבריטית - שוודית, צפויה להיסחר תחת הפירסומים בברונ'ס כי החברה נסחרת גבוה מדי, וכן כי מכירות תרופת כרסטור, המשמשת להורדת כולסטרול, נמוכות מהצפוי.

דל (DELL) תרכז עניין לאחר שהודיעה ביום שישי, כי היא תציע לצרכנים מימון ב- 0% ריבית על כל המוצרים, החל מנגני MP3 וכלה במכשירי טלוויזיה. זאת, על מנת לתפוס נתחים משוק מוצרי האלקטרוניקה לצריכה. ההצעה הינה עבור רכישת מוצרים בהיקף של 500 דולר או יותר, עד ה-30 בינואר. החברה מסרה עוד, כי היא תקפה ל- 12 חודשי מימון. ההצעה כוללת גם מחשבים אישיים מתוצרת דל.

מניות ישראליות בולטות

דלתא גליל הודיעה כי ברבעון הרביעי תציג מכירות נמוכות ב-5% מהרבעון המקביל בשל מכירות חלשות באירופה ובארה"ב בחגים ובפתיחת השנה החדשה. כן הוסיפה החברה כי תציג רווח של 23-26 סנט למניה ברבעון הרביעי. החברה הודיעה כי ב-2003 מכירותיה עלו ב-2% ביחס ל-2002. החברה הוסיפה כי היא צופה רווח בשיעור 1.23-1.26 דולר למניה בשנת 2003, לעומת רווח של 88 סנט ב-2002. כמו כן פורסם כי מנורה גאון נותנים המלצת "החזק" ל"דלתא גליל", מחיר היעד שנותנים היום בבית ההשקעות למניית החברה הוא 65.97 שקל- נמוך ממחירה היום העומד על 67.9 שקל.

אלביט מערכות הודיעה היום כי סייקלון, חברה בת שלה בבעלות מלאה, חתמה על חוזה לרכישת פעילות חטיבת התעופה של תעש תמורת 7.5 מיליון דולר. החטיבה, הממוקמת בטירת הכרמל, מייצרת מיכלי דלק נתיקים למטוסי קרב. בין לקוחות החטיבה נמצאות חיילות האוויר של ישראל, ארה"ב ומדינות אחרות, וכמו כן, חברות מסחריות שונות. חברת סייקלון הנמצאת בסמוך לכרמיאל עוסקת בהרכבה ותחוזקה של מבנים למטוסים ומעסיקה כ-350 עובדים.