ארגמן תעשיות סוגרת את אתר הייצור ביבנה עקב הפסדים ומעבירה את הפעילות למפעל כיתן בדימונה

בתוך מספר חודשים תצא ארגמן לחלוטין מתחום האריגים ותמכור את לקוחותיה בחו"ל ובישראל לכיתן, תמורת 0.5-4 מיליון דולר

חברת ארגמן תעשיות (מפעלי טקסטיל הכוללים את לודג`יה וגיבור סברינה), הודיעה היום (יום ב`) על סגירת מפעל החברה ביבנה, אשר פעל מאז שנות ה-60`. במפעל מועסקים כ-120 עובדים, והחברה הודיעה כי חלק מהם, שירצה בכך, יעבור למפעל כיתן בדימונה, בו ישולב הייצור שנעשה עד כה ביבנה.

ל"גלובס" נודע, כי ארגמן עומדת לצאת לחלוטין מתחום האריגים ולהשאר רק בתחום הסריגים. עוד נודע, כי בהסכם שחתמה ארגמן עם כיתן אמש (א') נקבע כי לקוחות ארגמן בתחום האריגים, בשווקי חו"ל, יועברו מיידית לכיתן ואילו הלקוחות בשוק הישראלי יועברו עם קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

מנכ"ל כיתן תעשיות, עדי ליבנה, אמר ל"גלובס" כי כיתן תשלם בעוד מספר חודשים סכום של 0.5-4 מיליון דולר, אשר יקבע לאחר העברת החוזים, לפי מספר הלקוחות והיקף החוזים שיעברו אל כיתן בפועל. עקב כך, הוסיף ליבנה, יש אינטרס לשני הצדדים להפוך את המעבר לחלק ככל האפשר ולשכנע מקסימום לקוחות להעביר את התקשרותם החוזית עם ארגמן, אל כיתן. עוד אמר, כי השירות והייצור שמציעה כיתן, בוודאי לא יפול באיכותו מזה שנתנה להם ארגמן, ולכן סביר שיהיה ללקוחות אינטרס להעביר את התקשרותן מארגמן לכיתן.

בארגמן מציינים, כי בעבר כבר נקלטו חלק מעובדי ארגמן, שעברו מאתרי ייצור שמספר המועסקים בהם צומצם, למפעל החברה בכפר סבא, לייצור סריגים. עקב כך הציעו עתה לעובדים שירצו בכך, לעבור לעבוד במפעל בדימונה, צעד שתואם עם כיתן.

הפעילויות אותן מעבירה ארגמן לכיתן בדימונה הן פעילויות צביעה, הדפסה ואשפרת בדים, המיועדות לייצור במותג פרטי, לעומת כיתן, המייצרת מותגים, ששיעור רווחיותם גדול יותר. פעילויות ייצור אריגים של ארגמן, כאמור, יבוצעו מעתה בידי כיתן.

מארגמן נמסר כי "ההחלטה על הפסקת הפעילות המפסידה במפעל ביבנה, התקבלה עקב הירידה המתמשכת בביקושים בעקבות המשבר הפוקד את ענף הטקסטיל בישראל, אשר הביאה לירידת מכירות הן לשוק המקומי והן לחו"ל".

פעילות ארגמן תעשיות תמשיך להתבצע מעתה רק באמצעות החברות הבנות, גיבור סברינה, המייצרת הלבשה תחתונה וגרבונים, שעיקר פעילותה ליצוא, גיבור סברינה מקבוצת לודז`יה רוטקס, המשווקת את מותגי החברה בשוק המקומי בתחום הסריגים, (בהם,מותגי הלבשה תחתונה FIX, גרבוני קאן קאן וקשארל).

ליבנה אישר, כי הסכום שתשלם כיתן תעשיות תלוי בהיקפי הפעילויות שיועברו בפועל, ויסתכם בהיקף 0.5-4 מיליון דולר. הוא הוסיף כי הפער הגדול הוא "בגלל שאנחנו קונים את מאגר הלקוחות וזה תלוי במספר הלקוחות שיעברו בפועל. אנחנו לא יכולים לחייב לקוחות לעברו אלינו, כי החוזים של ארגמן יועברו אלינו אבל עקב השינוי, הלקוחות יכולים להחליט שלא לעבור אלינו".

ליבנה ציין, כי כיתן צפויה לסיים את 2003 במחזור מכירות של כ-60 מיליון דולר, וכי העבודה הנוספת שתתקבל מארגמן "תוכל לתרום עוד עשרות אחוזים".

העברת הייצור לכיתן מתאפשרת עקב עודף כושר ייצור הקיים במפעל כיתן בדימונה כבר עתה. בנוסף, מתכוונת כיתן להגדיל את כושר הייצור במפעל זה, מהיקף ייצור של 10-11 מיליון מטר רץ בשנה היום, להיקף כ-15 מיליון מטר רץ, גידול אותו מגדיר ליבנה, "משמעותי".