פז סוגרת את מרבית סניפי בורגראנץ' בתחנות הדלק

בסך הכל ישארו לאחר הסגירה שלושה סניפים בתחנות פז * מתוכננת גם סגירת שלושה סניפים במרכזי הערים

פז קיבלה החלטה לסגור את מרבית סניפי בורגראנץ' בתחנות הדלק שלה. כך נודע ל"גלובס". בשלב זה היא סוגרת סניף ראשון בתחנת הדלק מחלף הסירה בהרצליה. בהמשך צפויים להסגר עוד ארבעה סניפים: חוף הכרמל, באר שבע, קדימה וירושלים (העשור).

בסך הכל יישארו לאחר הסגירה שלושה סניפים בתחנות הדלק: בבני ברק, בבית קמה ובדרך השלום בתל אביב.

מהלך זה מסמן הודאה בכישלון האסטרטגיה שהנחתה את פז עת רכשה את בורגראנץ' במטרה להפכה לחלק אינטגרלי מתחנות התדלוק שלה. פז רכשה את בורגראנץ' בספטמבר 1997 לפי שווי של 8 מיליון דולר מידי המייסדים, ברי סקופ, רון לפיד ומחברת טעם ישראל. פז התכוונה להציע חבילה קמעונאית אחידה בתחנות התדלוק שלה, הכוללת את חנויות הנוחות Yellow ואת מסעדות המזון המהיר. מסעדות בורגראנץ' בתחנות פז נוהלו על ידי Yellow, בזיכיון מלא.

סגירת הסניפים בתחנות פז מצטרפת לסגירתם של סניפים הפסדיים אחרים של הרשת. על פי המידע שהתקבל, צפויים להסגר עוד שלושה סניפים ברשת. השבוע נסגר סניף בכיכר רבין, שהיה הסניף השני של בורגראנץ', ובמקומו הוקם סניף פיצה מטר.

הפגיעה בבורגראנץ' היא מעבר להפסד הפדיון: גם כשמכרו הסניפים מעט, הם זכו לחשיפה ונראות בזכות מיקומם בדרכים ראשיות, ואפשרו לבורגראנץ' ליהנות מחשיפה למותג, פרמטר שחסר לרשת בגלל חסם הכניסה לקניונים, המאוכלסים ברובם על ידי המתחרה מקדונלדס' בהסכמים לעשרים שנה.

החלטת פז לסגור את הסניפים עולה בקנה אחד עם הצהרותיו של יו"ר פז צדיק בינו כי בורגראנץ' אינה מהווה נכס אסטרטגי עבור פז, שהיא אינה בליבת העסקים של החברה וכי בכוונתו למכור אותה. ל"גלובס" נודע כי בשלב זה אין מתנהלים מו"מ למכירת הרשת, וכי בפז התקבלה החלטה לא למכור את הרשת בטווח הקרוב, נוכח העובדה שההצעות שהוצעו לרשת היו בשווי נמוך משמעותית מהמחיר אותו ביקש בינו - 27 מיליון שקל. בתוך מספר ימים צפויה פז להחליט על המנכ"ל הנבחר לרשת, שיחליף את יוסי לובטון, שעזב את הרשת בעקבות סכסוך עם בינו. רשת בורגראנץ' סיימה את 2003 עם היקף מכירות של כ-150 מיליון שקל והפסד של כ-8 מיליון שקל. בעקבות הטלטלה הפוקדת את הרשת עזבו באחרונה כמעט כל חברי ההנהלה, לרבות המנכ"ל, סמנכ"ל התפעול, מנהלת משאבי אנוש וסמנכ"ל הכספים.

פז סירבו להגיב לידיעה.