מגדל ומליבו ישכירו לעיריית ת"א חנייה בהנחה; יבקשו תוספת למגדל המוזיאון

שווי ההנחה - עד 600 אלף שקל בשנה; מגדל היא בעלת 90% בפרוייקט ומליבו היא בעלת10%

חברת הביטוח מגדל וחברת הנדל"ן מליבו סיכמו עיסקה, לפיה ישכירו לעירית ת"א 100 מקומות חניה, בהנחה של 62%, בחניון מגדל המשרדים "מגדל המוזיאון" ברחוב ברקוביץ בת"א. העירייה תשלם 300 שקל לחודש, במקום התעריף הרגיל של 800 שקל לחודש.

במקביל, עומדות מגדל ומליבו לבקש מהעירייה לאשר להן בניית 3 קומות נוספות במגדל המשרדים סמוך לביהמ"ש, שבנייתו נמצאת בעיצומה. מגדל היא בעלת 90% בפרוייקט ומליבו היא בעלת 10%, וגם הקבלן הראשי.

שווי ההטבה לעיריית תל אביב יגיע ל-600 אלף שקל לשנה, בהנחה שכל מקומות החניה ינוצלו. בחניון יש כ-500 מקומות חניה, והוא החל לפעול לפני כחודשיים.

לידי "גלובס" הגיע מכתב של מנהל אגף נכסי העיריה, אלי לוי, שנשלח ב-31 בדצמבר למנהל התיפעול של החניון.

לוי כותב: "בהמשך לשיחותינו, ובהתאם לסיכום עם מנהלי החניון לרכישת 13 מנויי חניה במגדל המוזיאון, אבקש לאפשר חניה לעובדי ספרית בית אריאלה. כפי שסוכם, מחיר מנוי החניה הוא 300 שקל לחודש".

דובר העירייה אישר בתשובה, כי העירייה שכרה 13 מקומות חניה ראשונים, אך יש לה אופציה לשכור עד 100 מקומות באותו תעריף.

עובד החניון, דני הל, אישר היום, כי מחיר המנוי הרגיל הוא 800 שקל לשנה. התפוסה בחניון מגיעה כיום, עוד לפני כניסת דיירים למגדל, ל-150 כלי רכב ליום. עם גמר בניית המשרדים והשכרתם, צפוי תפוסה מלאה.

השכרת 100 המקומות לעירייה עשויה להביא למחסור במקומות חניה בתעריף מלא, ולהפסד של מאות אלפי שקלים בשנה למגדל ומליבו.

עו"ד דן כהן, המתמחה בנושאי חניונים, אמר: "העובדות חמורות, ומצביעות לכאורה על קשר בין מתן הטבה במאות אלפי שקלים לעירייה, לבין צפייה או תוכנית לקבל ממנה הטבה, בצורת אישור לבניית שלוש קומות נוספות. יש לבדוק, האם לעיסקה זו יש השלכות גם במישור הפלילי".

דובר העירייה אמר בתגובה, כי כל קשר בין עיסקת החניה בזול לבין בקשת היזמים לבנות עוד שלוש קומות היא "ספקולציה".

דובר מגדל אמר בתגובה, כי החברה אינה מבקשת לפי שעה לבנות קומות נוספות, אך בעתיד תבחן את כל האפשרויות. תגובת מליבו, לא הגיעה עד מסירת הידיעה.