ההתחשבנות בין דרך ארץ למדינה בנוגע לרשת הביטחון תתחיל לקראת חודש מאי

ההתחשבנות בין דרך ארץ למדינה לעניין הפעלת רשת הביטחון כלכלית תתחיל לקראת מאי עם סיום הקמת כביש חוצה ישראל - השלמת העבודות במחלף בקעה אל גרביה

ההתחשבנות בין דרך ארץ למדינה לעניין הפעלת רשת הביטחון כלכלית תתחיל לקראת מאי עם סיום הקמת כביש חוצה ישראל - השלמת העבודות במחלף בקעה אל גרביה.

המדינה סיפקה לדרך ארץ ערבות מדינה עבור חסר בפדיון וזאת במידה ומספר הנוסעים בפועל יהיה קטן מהתחזית. על-פי הסכם הזיכיון תחזית התנועה שנקבעה ל-2004 היא 32 מיליון נסיעות שנתיות ו-116 מיליון קטעים.

ערבות המדינה היא 72% מההפסדים שייגרמו מאי עמידה בתחזית, למעשה בהתחייבות זו הועבר רוב סיכון התנועה למדינה.

במקביל המדינה תתחלק עם דרך ארץ בהכנסות אם כמות הנוסעים תהיה גדולה מהתחזית. המדינה תקבל 45% מהרווח הנוסף.

בחוצה ישראל נמנעים בשלב הזה מלהעריך האם המדינה תיאלץ להפעיל את רשת הביטחון ולשלם לזכיין כתוצאה מתנועה דלילה.

בחוזה הזיכיון התחייבה המדינה לדרך ארץ, להעמיד ערבות מדינה במטרה לעמוד ביעד קביעת האגרה המינימלי מצד הזכיין.

במידה ומספר הנסיעות בפועל יהיו נמוכות מהחזוי, המדינה רשאית להורות לדרך ארץ להוריד או להעלות את האגרה. במקרה כזה יפוצה הזכיין על ההפרש בפידיון כתוצאה מהשינויים באגרה.

דובר דרך ארץ אמר ל"גלובס", כי בשלב זה מוקדם לחזות את הצורך בהפעלת רשת הביטחון. רשת הביטחון תלוייה בגורמים משתנים כמו למשל פתיחת כבישי רוחב נוספים ושינויים במצב הכלכלי, אמר.

גורמים מסויימים במשרד התחבורה ובדרך ארץ מעריכים, כי לפחות בשנים הראשונות תאלץ המדינה לשלם לזכיין, בשל הערכות לקוייה בכל הקשור לכבישי הרוחב והמצב הכלכלי.

"מה שהמדינה לא השקיעה מכיס אחד היא תאלץ להוציא מכיס שני", אמרו.