יוסי גינוסר, שהיה מבכירי השב"כ, נפטר ממחלת הסרטן

גינוסר (58) היה מעורב בפרשיות שהסעירו את המדינה והמפורסמות שבהן פרשת המחבלים מקו 300, פרשת עיזאם נפסו וקשריו העסקים עם הרש"פ

יוסי גינוסר (58) שהיה מבכירי השב"כ ושליחם של ראשי המדינה לשיחות עם אש"פ, מת אור ליום ג' בביתו בכוכב יאיר, לאחר מאבק ממושך במחלה ממארת.

גינוסר היה מעורב בפרשיות שהסעירו את המדינה והמפורסמות שבהן פרשת המחבלים מקו 300, פרשת עיזאם נפסו וקשריו העסקים עם הרש"פ.

יוסי גנוסר נולד בווילנה כאוסיה גינצבורג ועלה ארצה ב- 1957. ב- 1968 הצטרף לשב"כ ומילא שורה מגוונת של תפקידים ובהם ראש אגפים שונים.

בשנת 1984 נבחר לחבר בועדת החקירה בראשותו של האלוף במיל. זורע שחקרה את מותם לאחר לכידתם של שני המחבלים מקו 300. נטען, כי גינוסר ידע שאנשי השב"כ הם שהרגו את המחבילם וכי תפקידו בוועדה היה לגונן על מעשי השב"כ והחשד נפל אז על מי שהיה לאחר מכן אלוף הפקוד יצחק מרדכי. רק ב- 1986 נחשפה ההונאה והוברר כי מרדכי נפל קרבן.

אולם, גינוסר זכה לחנינה מנשיא המדינה על הטענות שהועלו נגדו בפרשה זו ואילו גינוסר גסר, כי החנינה נכפתה עליו.

ב- 1986 פרש מהשב"כ. עם חשיפת זהותו, התלונן נגדו קציין צה"ל עיזאת נאפסו שהואשם בבגידה, כי גינוסר היה אחד מחוקריו וכי פעל נגדו באמצעי חקירה לא חוקיים. בעקבות תלונתו זו, הוקמה ועדת השופט לנדוי שקבעה כללים לחקירות השב"כ.

לאחר פרישתו, מונה למנהל מכון היצוא ועסק אחר כך במיזמים עסקים מגוונים ובינלאומיים.

בין היתר פורסם כי קשר קשרים עסקים עם הרשות הפלשתינית, מיד עם כינונה לפני 10 שנים.

גינוסר שכל את בנו שחר שנדרס ע"י רכב פלשתיני. הוא עתר לבג"צ כדי שיתיר לו לחקוק גם תאריך לועזי על מצבת בנו והעתירה נתקבלה.

היה פעיל במפלגת העבודה ונפסל לשמש מנכ"ל משרד השיכון בשל פרשת קו 300.

היה שליחם של ראשי הממשלות רבין, פרס וברק במגעים עם ראשי הרשות הפלשתינית.

הניח אישה ו-3 ילדים.

יובא למנוחות מחר (ד') בצהרים בקרית שאול.