קדחת הרכישות של ארוטק נמשכת: תרכוש את אפסילור ב-10 מיליון דולר

החברה הנרכשת הרוויחה אשתקד 1.85 מיליון דולר לפני מס * לפני שבוע רכשה ארוטק את FAAC תמורת 14 מיליון דולר

ארוטק ממשיכה במסע הקניות. אחרי שרכשה בשבוע שעבר את FAAC האמריקנית, שמפתחת סימולטורים לשימוש צבאי, תמורת 14 מיליון דולר, הודיעה החברה, שמפתחת סוללות לשימושים שונים וסימולטורים לתחום הצבאי, על רכישת אפסילור, שמיצרת סוללות ליתיום בתמורה ל-10 מיליון דולר, מתוכם ישולמו 7 מיליון דולר במזומן ו-3 מיליון דולר ישולמו בשנים הקרובות, בהתאם לביצועי החברה.

בשנה שעברה הרוויחה אפסילור כ-1.85 מיליון דולר לפני מס, על הכנסות של כ-5 מיליון דולר, לעומת רווח לפני מס של כ-1.7 מיליון דולר על הכנסות של כ-4.8 מיליון דולר בשנת 2002. בארוטק מצפים לגידול משמעותי של הרווחיות במגזר הסוללות, בעקבות הרכישה והרחבת המכירות של בטריות נטענות לצבא האמריקני.

בחודש שעבר דיווחה החברה על זכייה במכרז של צבא ארה"ב, לאספקת סוללות אבץ בסכום של כ-5.2 מיליון דולר. הקשר בין הצבא האמריקני לארוטק התחיל עוד ב-98` ומאז המכירות הולכות וגדלות. בשנה שעברה, בעקבות המלחמה בעיראק, גדלו ההזמנות מהצבא האמריקני.

החברה קיבלה הזמנה בגובה של 4.1 מיליון דולר ולאחרונה כאמור התקבלה הזמנה נוספת. במקביל, ביקש הצבא האמריקני להכריז על ארוטק כספק יחיד של סוללות ליתיום מיוחדות ולהזמין, תחת הסכם מסגרת למספר שנים, כ-150 אלף סוללות בערך כספי של כ-40 מיליון דולר. חשוב לציין שבפועל עשוי הצבא האמריקני להזמין בסכום נמוך משמעותית.

בשבוע שעבר דיווחה כאמור ארוטק על רכישת FAAC, בתמורה ל-14 מיליון דולר, מתוכם 12 מיליון דולר במזומן. FAAC מכרה ב-2002 בכ-15 מיליון דולר והרוויחה לפני מס כ-1.8 מיליון דולר. "ב-2003 המכירות יהיו מעט נמוכות יותר, בגלל חוזים גדולים שנדחו ל-2004", אמר אז יוני ורטמן, סמנכ"ל השיווק של ארוטק, "אבל לחברה בכל זאת יש רווחיות נאה ב-2003: הרווח לפני מס ב-2003 הסתכם בכ-1.6 מיליון דולר. FAAC היא חברה שקיימת כבר כ-14 שנים. היא עוסקת בבניית סימולטורים בדומה לחברה בת שלנו IES, שרכשנו לפני כשנה וחצי. ההבדל הוא ש-IES פועלת בתחום המשטרתי ו-FAAC פועלת רק בתחום הצבאי. היא מספקת סימולטורים למפעילי מערכות נשק מוטסות בעיקר טייסים ובעיקר לחיל הים והאוויר האמריקני. הדבר השני שהם עושים זה סימולטורים לנהגי משאיות עבור הצבא".

התחום האחרון, העריך ורטמן, הוא בעל פוטנציאל רב. "סימולציה של נהיגת משאיות היא תחום שמתפתח מאוד כי מדובר על חיסכון כספי ענק. כאשר עושים סימולציה של טיסה, חוסכים שעות טיסה יקרות, אבל מספר הטיסות הוא לא גדול במיוחד. כאשר מדובר על נהגי משאיות, המספרים כמובן גדולים יותר".

כך או כך, החברה האמריקנית צפויה להגדיל את מכירותיה ב-2004 על רקע דחיית הזמנות מ-2003 ל-2004 וחוזה מסגרת גדול של הצבא האמריקני, שמוערך בכ-45 מיליון דולר. בשלב זה קיבלה החברה הזמנות של כ-11 מיליון דולר מתוך החוזה האמור, כאשר רוב האספקה תתבצע ככל הנראה במהלך השנה הקרובה.

אבישי עובדיה