אחד הבכירים בהנהלת הרכבת אמר פעם שלממשלות ישראל לדורותיהן אין כסף וגם אין רצון אמיתי להשקיע בפרויקטים של תשתית, ולכן את מעט הכסף שיש בקופה הן משקיעות בוועדות. כך לפחות כולם עושים רושם של עשייה, ובמקביל זוכים לכותרות חיוביות בעיתון.
התהליך הוא פשוט וחוזר על עצמו כמעט במדויק. השר מחליט על פרויקט, מכריז עליו בקולי קולות, שוכר יועצים, וממנה ועדה לבדיקת היתכנות. הוועדה בודקת, מגישה מסקנות תוך תמחור הפרויקט, אך אז מתברר את מה שיודעים כולם, שאין כסף בקופה, והפרויקט נגנז.
תוך זמן קצר מתחלף השר, מתחלף הצוות וגם השר החדש רוצה להוכיח עשייה. גם הוא בדיוק כמו קודמו יודע שהקופה דלה, מה שלא מפריע לו להכריז על הפרויקט, לשכור יועצים, ולמנות ועדות וכך הלאה.
המקרים הבולטים של השנים האחרונות הם מסילת הרכבת לירושלים, פרויקט האיים המלאכותיים מול חופי הים התיכון, פרויקט תעלת הימים ועוד ועוד.
"אין לנו כסף לפרויקטים", אמר הבכיר, "אבל יש לנו הרבה כסף לוועדות. זו הסיבה שבשוק הישראלי הקטן יש כל כך מעט עשייה, אבל כל כך הרבה יועצים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.