דיוויד דיוק, ניאו-נאצי, עלול להיבחר לבית הנבחרים

דיוויד דיוק, הגזען הניאו-נאצי מאזור ניו-אורלינס, הודיע אתמול, כי יתמודד על מילוי מקומו של בוב ליווינגסטון בבית-הנבחרים. זאת, בעקבות הצהרתו המדהימה של ליווינגסטון בשבת, כי יפרוש מהבית בתוך שישה חודשים, לאחר שנאלץ לגלות בסוף השבוע, כי קיים "כמה" פרשיות יחסים מחוץ לנישואין.

ליווינגסטון, שנועד להיות היו"ר הבא של בית הנבחרים, הודיע שלא יכהן בתפקיד זה בזמן שנותר עד לפרישתו.

הכרזתו של דיוק, כי יתמודד על כסאו של ליווינגסטון כמועמד המפלגה הרפובליקנית באיזור הבחירות של ניו אורלינס רבתי, מקום מגוריו, צפויה לעורר מבוכה במפלגה, שכבר התנסתה ביוזמה של דיוק לרוץ לסנאט כמועמד המפלגה הרפובליקנית בלואיזיאנה לפני שנים.

מנהיגי המפלגה התנערו מדיוק ובסופו של דבר הוא נכשל ביוזמה, אך הוא הצליח לגייס מספר מכובד של תומכים. למרות הסתייגות המפלגה, הוא מכהן כיו"ר הסניף הרפובליקני באיזור סיינט טאמאני, האזור היחידי בלואיזיאנה שבו רוב התושבים תומכים ברפובליקנים.

קיימת הערכה שיש לו סיכוי טוב לזכות במועמדות מפלגתו במירוץ לבית הנבחרים, גם אם הנהגת המפלגה תתנער ממנו.

דיוק כיהן פעם בתפקיד בכיר בזרוע של קו-קלאס-קלן בלואיזיאנה וקנה לו שם בדעות גזעניות אנטישמיות ואנטי שחורות.

דניס האסטרט, רפובליקן מאילינוי, לשעבר מדריך להאבקות בבית-ספר תיכון ומחוקק שכמעט שאינו ידוע מחוץ לכתלי הקונגרס, הוא המועמד המוביל לכהן בתפקיד יו"ר בית הנבחרים במקום ליווינגסטון.

החלטת ליווינגסטון לא לכהן כיו"ר הבית וקודם לכן הודעת ההתפטרות של היו"ר הקודם, ניוט גינגריץ', הותירה חלל גדול בהנהגת הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים