תביעה בסך 14.6 מיליון שקל נגד ביה"ח קפלן בטענה לרשלנות

הרשלנות מתטאת לטענת התובעים בין היתר באי-זיהוי סימני מצוקה עובריים, איחור בביצוע ניתוח קיסרי וטיפול ומעקב מתחת לכל סטנדרט רפואי מקובל

תביעה בסכום של 14.6 מיליון שקל הוגשה אתמול (ב`) נגד בית החולים קפלן. התביעה הוגשה על ידי קטין ושני הוריו לבית המשפט המחוזי בחיפה, בטענה לרשלנות רפואית בלידה. את בית החולים קפלן מנהלת שירותי בריאות כללית.

התובעים טוענים, כי התינוק (היום בן 15) נולד כשהוא סובל משיתוק מוחי, פיגור שכלי וליקויי למידה. לטענתם, באמצעות עו"ד יאיר סמוגורה, מצבו הרפואי הקשה של הילד הוא תוצאה ישירה של רשלנות בטיפול בבית חולים. הרשלנות, לדבריהם, התבטאה בין היתר באי-זיהוי סימני מצוקה עובריים, איחור בביצוע ניתוח קיסרי וטיפול ומעקב מתחת לכל סטנדרט רפואי מקובל.

בתביעה נטען עוד, כי התינוק נולד בלידת ואקום והוא יצא לאחר שלושה ניסיונות משיכה. על פי עדות היולדת, "הרופאה התיישבה ממש עלי ולחצה לי על הבטן עם המרפקים שלה, על מנת ללחוץ על התינוק שיצא".

עוד נטען, כי בתיק בית החולים חסרים מסמכים רבים, האמורים לתעד את הלידה. כן נטען, כי על הלידה חתומה רופאה בלבד, אשר הייתה רופאה צעירה באותו עת.

התובעים טוענים, כי נוצרה תחושה כאילו הצוות עשה כל מאמץ אפשרי על מנת לדחות את הלידה ולסיימה בלידה נרתיקית, במקום ניתוח קיסרי.