קראפט תפטר כ-6,000 עובדים ותסגור 20 מפעלים

קראפט פודס, יצרנית המזון הגדולה בצפון אמריקה, הודיעה אתמול (ג') כי תפטר כ-6,000 עובדים, תסגור 20 מפעלים, ותרחיב את קידום המכירות, כדי לחדש את הצמיחה בתחומי מפתח, כגון עוגיות.

קראפט רוצה לנצל את השיגעון התזונתי האחרון למזונות בעלי תכולת פחמימות נמוכה, ולקדם את מכירות מותגי המזון המובילים שלה באמצעות מסע שיווק שידגיש את רמת הפחמימות הנמוכה שלהם. לדברי מנכ"ל קראפט, יתמקדו מאמצי השיווק בשווקים מהירי-צמיחה, כגון הקהילה ההיספאנית בארה"ב.

6,000 העובדים שיפוטרו, כולל 1,300 עובדים בארה"ב, מהווים כמעט 6% ממצבת כוח האדם של החברה. הפיטורים יתפרסו על פני שלוש שנים.

המפעלים הראשונים שתסגור החברה יהיו בקנטון שבמדינת ניו יורק, בפרמדייל שבמדינת אוהיו, וכן מפעלים במרכז אירופה. החברה תבצע הפרשה בסך 1.2 מיליארד דולר לפני מס בגין הארגון מחדש.

ברבעון הרביעי נרשמה ירידה ברווחי קראפט, והקיצוצים נועדו לחסוך 400 מיליון דולר עד 2006. את הסכומים שייחסכו תשקיע החברה בקידום מכירות. בספטמבר הגבירה החברה את מאמצי השיווק שלה כדי לבלום את הירידה במכירות. בשנה שעברה התכווץ נתח השוק של קראפט, מכיוון שמחיר עוגיות נביסקו, גבינת קראפט ומוצרים אחרים היה גבוה מדי.

עלות הארגון מחדש תנגוס ברווח בשנה הנוכחית, אולם ב-2005 היא צפויה להגדיל את הרווח למניה ב-9%-6%. יעד רווח זה נמוך מיעד הרווח הקודם בסך 10%-8%.