ארזים מחלקת רווחים לכולם: תחלק דיבידנד בהיקף 10 מ' ש' ותתרום 10% מרווחיה למוסדות צדקה

צפויה לסיים את 2003 עם רווח של 50-60 מיליון ש' כך שהיקף התרומות צפוי לעמוד על 5-6 מיליון ש' ב-2003; החברה אשררה את חוזה ההעסקה של אברהם גורביץ` בהיקף של 750 אלף ש' בשנה

האסיפה הכללית של ארזים , חברה בשליטת מאיר גורביץ`, קיבלה מספר החלטות מהותיות ביום חמישי האחרון. האסיפה הכללית של החברה החליטה לחלק דיבידנד בהיקף של 10 מיליון שקלים, בגין דוחות הרבעון השלישי של שנת 2003. הנהנה העיקרי מהדיבידנד הוא כמובן גורביץ`, יהודי חרדי אשר מתגורר בלונדון, מחזיק בכ-82% ממניות החברה ולפיכך כן ישלשל לכיסו כ-8.2 מיליון שקל בגין חלוקת הדיבידנד.

חלוקת דיבידנד איננה צעד חריג בארזים, ההודעה המפתיעה של החברה קשורה דווקא למדיניות התרומות שזו אימצה ואשר אושרה על יד האסיפה הכללית שלה. על פי המדיניות החדשה, תחלק ארזים תרומות בהיקף כספי שלא יעלה על 10% מהרווח השנתי שלה.

במקרה של ארזים מדובר על סכומים מהותיים: בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה רווח נקי של 26.6 מיליון שקל, שאליו יתווספו רווחי הון נוספים שדווחו בחודשים האחרונים, בהיקף כספי כולל של כ-25 מיליון שקל. לפיכך היקף התרומות שתחלק החברה בשנת 2003 צפוי להסתכם בכ-5-6 מיליון שקל, כ-10% מרווח שנתי כולל של 50-60 מיליון שקל.

בחברה ציינו שארזים מצאה לנכון לאשר סכום מסגרת בהיקף האמור והיא אינה רואה סכום זה כתשלום חריג, בהתחשב בהונה העצמי של החברה ורווחיותה. החלטה נוספת שהתקבלה באסיפה הכללית של החברה היא לאשרר את חוזה ההעסקה של אברהם גורביץ`, אחיו של מאיר גורביץ`.

אברהם גורביץ` מכהן כיועץ לחברה בכלל ולמאיר גורביץ`, יו"ר הדירקטוריון בפרט ועלות העסקתו השנתית, לרבות שכר, רכב והוצאות נוספות מסתכמת בכ-750 אלף שקל בשנה. אברהם גורביץ` כיהן בתפקידו זה מאז שנת 1997 ורק בשנת 2001 החל לקבל שכר בעבור שירותי הייעוץ שהעניק לחברה.

ארזים הציבורית מנוהלת למעשה על ידי חמישה אנשים: יו"ר הדירקטוריון מאיר גורביץ`, שהוא גם הרוח החיה מאחורי החברה ומי שמפתח את עסקיה; מנכ"ל החברה איציק ענבר; מזכירה שהיא גם מנהלת החשבונות של החברה, איש שטח שעוסק בניהול נכסי החברה בארץ ואברהם גורביץ`, אשר משמש כיד ימינו של מאיר גורביץ` וכנציג הבכיר של משפחת גורביץ` בחברה בארץ.

ארזים דיווחה בחודשים האחרונים על מספר עסקאות בסכומים מהותיים, שאמורים להביאה אל היעד אותו הציב לחברה מנכ"ל החברה יצחק ענבר. היעד של ארזים הוא להגיע בתוך כשנתיים למצב שבו החברה תחלוש על נכסים בהיקף כספי כולל של 500 מיליון דולר, בעיקר באנגליה, שם, לטענת החברה, יש לה יתרון על פני חברות נדל"ן אחרות.

ארזים מתקדמת בהדרגה אל היעד, לפני כחודש דיווחה החברה על רכישת בניין משרדים בלונדון, בהיקף כספי כולל של 82 מיליון דולר. הבניין משתרע על פני שטח של 10,570 מ"ר וכולל 73 מקומות חנייה. הבניין כולו מושכר לחברת לודג`יקה CMG, שעוסקת בתחום התקשורת. מדובר בחברה ציבורית שנסחרת לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר בבורסה הלונדונית ושוכרת את הבניין לתקופה של 15 שנה. בארזים ציינו שהבניין צפוי להניב דמי שכירות בהיקף של 5.7 מיליון דולר לשנה ולפיכך התשואה הנגזרת מהעסקה עומדת על כ-7%.

זמן קצר לפני הדיווח על עסקת הרכישה מצאה עצמה ארזים בצד השני של המשחק העסקי, צד המוכרים. החברה דיווחה על מכירתם של שישה נכסים מניבים באנגליה, תמורת 64 מיליון שקל, ופירט שמימוש זה צפוי להניב לה רווח הון של 25 מיליון שקל. הרווח הזה מצטרף, כאמור, לרווח של 26.6 מיליון שקל שצברה החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2003.

ארזים סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם מחזור הכנסות של 44.5 מיליון שקל, לעומת 42.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי של החברה עומד על 77% והוא מתפלג ל-38% בישראל ו-81% באנגליה, בה מרוכזים מרבית נכסיה של החברה. לארזים הון עצמי של 107.6 מיליון שקל שמניף מאזן של מעל למיליארד שקל. לחברה מזומנים ופיקדונות בבנקים בהיקף של 68 מיליון שקל ומנגד הלוואות בנקאיות קצרות מועד בהיקף של כ-200 מיליון שקל.