בנק הפועלים גייס עוד 11.6 מיליון שקל בהנפקת הון ראשוני מורכב

הערכות בשוק ההון: הבנק לא ינצל כרגע את האפשרות לגייס עוד 240 מיליון שקל בהון ראשוני מורכב

בנק הפועלים גייס היום 11.6 מיליון שקל נוספים בהנפקת הון ראשוני מורכב (היברידי) באמצעות הנפקת שטרי הון. בסוף השבוע שעבר הודיע הבנק על גיוס של 20 מיליון שקל וזאת יום לאחר שגייס 428 מיליון שקל באמצעות הנפקת ההון הראשוני המורכב. בכך למעשה מגיע היקף הגיוס של הבנק באמצעות הון ראשוני מורכב ל-460 מיליון שקל.

עפ"י ההערכות הגיוסים הנוספים בימים האחרונים נובעים מהשלמת עיסקאות עם גורמים בשוק המוסדי שנובעות מהגיוס הראשוני שתוכנן ל-350 מיליון שקל וגדל בסופו של דבר בשל גודל ביקוש ל-428 מיליון שקל כאמור.

נציין כי דירקטוריון בנק הפועלים החליט על גיוס בהיקף של 700 מיליון שקל ובהתאם קיבל את אישור בנק ישראל לגיוס בהיקף זה וכן את דירוג מעלות שהעניקה לשטרי ההון דירוג של A פלוס שמותנה בהיקף גיוס מקסימלי של 700 מיליון שקל.

למרות שני הגיוסים הנוספים בימים האחרונים מעריכים בשוק ההון כי הבנק לא ימצה בשלב הנוכחי את יכולתו לגייס עוד כ-240 מיליון שקל ויעשה זאת בעתיד בהתאם לצורכי הבנק ולתנאי השוק.

גיוס ההון של בנק הפועלים הוא מהלך ראשוני בענף הבנקאות בו מגייס בנק הון שנזקף להון הראשוני אך לא מדלל את הון הבעלים. בשל הראשוניות של המהלך נזקק בנק הפועלים לאישור מיוחד של בנק ישראל שיכיר בהון המגויס כהון ראשוני. שטרי ההון שגויסו הם בריבית של 5.75% והם לתקופה של 99 שנה עם אפשרות לפירעון מוקדם כעבור 15 שנה. השטרות ניתנות להמרה למניות רגילות של הבנק זאת באם ניכרת ירידה דרמטית ביחסי ההון של הבנק או שקיים חשש סביר להמשך פעילותו של הבנק כעסק חי.

נציין כי שטרי ההון הראשוני המורכב הם נחותים במעמדם מול שטרי הון אחרים שהנפיק הבנק וזאת בשל העובדה שהם אינם מובטחים בשיעבוד ונדחים מפני התחייבות אחרות של הבנק.