חב' ברנוביץ מבקשת שוב להקפיא את ההליכים נגדה למשך שלושה חודשים

ביהמ"ש מבקש לקבל בתוך 24 שעות הבהרות מבנה"פ ואיגוד על נכונותם להעמיד מימון ביניים

חברת א.צ ברנוביץ ובניו הגישה היום (ב') לביהמ"ש המחוזי בת"א בקשה מחודשת להקפאת הליכים נגדה במעמד צד אחד למשך 90 יום.

לדברי החברה, הצו יאפשר לה לייצב את עסקיה, להביא לידי סיום את הפרויקטים הנמצאים בשלבי ביצוע סופיים, לייעל ולהכשיר את תנאי פעילותה לצורך גיבוש הסדרים עם נושיה ובכלל זה לבחון גם את האפשרות להכנסת משקיעים לחברה.

בפנייה לביהמ"ש טענה החברה, כי חובותיה נאמדים ב-295 מיליון שקל, ומתוכם חובות של 273 מיליון שקל למערכת הבנקאית בגין אשראי וערבויות. בפנייה לביהמ"ש נאמר, כי נושיה המובטחים של החברה - בנק הפועלים (חוב של 100 מיליון שקל) ובנק איגוד (חוב של 95 מיליון שקל) - נתנו את הסכמתם למהלך ולבקשת ההקפאה.

הסכמתם ניתנה בכפוף לכך שהם שומרים לעצמם את הזכות לסגת מתמיכתם במהלך ההקפאה ולמנות כונסי נכסים לנכסים המשועבדים להם, וזאת אל מול ההתפתחויות בקשר עם הנכסים הללו.

לדברי החברה, באמצעות עוה"ד צוריאל לביא ודוד וינשטיין, בנק הפועלים ובנק איגוד אף הביעו את נכונותם העקרונית לבחון, בכפוף לתקציב ההפעלה שיוצג להם, את השתתפותם במימון פעילות החברה בתקופת הביניים הנדרשת לארגונה המחדש, תוך שהם מודעים לכך שהמימון צפוי להיות גרעוני.

השופטת דניה קרת-מאיר ציינה בהחלטה, כי על מנת לדון בבקשה לגופה, על החברה והבנקים הנושים המובטחים להבהיר בתוך 24 שעות מהי משמעות נכונותם העקרונית של בנק הפועלים ובנק איגוד לשקול את השתתפותם במימון הפעלת החברה.

קרת-מאיר קבעה, כי ההבהרה תתייחס לשאלות האם קיימת נכונות מעשית למימון, מהו הסכום אותו מוכנים הבנקים להעמיד למימון ההפעלה, ממתי יינתן המימון ולאורך איזו תקופה.

א.צ ברנוביץ טענה בפנייה לביהמ"ש, כי המציאות אליה נקלעה - אובדן אמון כללי מצד נושים, ספקים, עובדים, בעלי קרקע ורוכשי דירות, המצוקה התזרימית בה היא נמצאת ואשר הביאה לשיתוק אתרי הבנייה - מעמידה את החברה בסכנה קיומית ואת עובדיה ונושיה בפני איום כבד משקל.

לדברי החברה, כינוס פרויקט מגדל שלמה בהרצליה, שננקט ע"י הבנק לפיתוח התעשייה, הביא לכך שכדור השלג כבר החל להתגלגל במדרון חייה של החברה, ומינויו של מפרק זמני לחברה בהתאם לבקשת העובדים (כניסתו לתוקף של המינוי נקבעה להיום) האיצה את התהליך.

אולם, טוענת ברנוביץ, יחד עם זאת ניתן לעצור את מרוצתו של כדור שלג זה ולהציל את החברה, רק אם יינתן לאלתר צו הקפאת הליכים.

על-פי עקרונות ההפעלה של החברה בתקופת ההקפאה, יהיה על הנאמן לפעול בתקופה זו בשני כיוונים: השלמת ביצוע המיזמים ומסירת הדירות לדיירים, וגיבוש הסדר להכנסת משקיע בחברה.

כמו כן, יהיה עליו להגיע להסדרי נושים פרטניים בפרויקטים השונים. כל אלו ייעשו תוך נקיטת צעדים מוחשיים שיביאו לצמצום מירבי בעלויות הפעלת החברה.

הכיוון אליו חותרת החברה היא כדלקמן: הפעלת הפרויקטים בליווי מפקח מטעם הנאמן שיהיה מקובל על הבנק המלווה, ונטילת אשראי מבנק זה למימון התשלומים לספקים ו/או קבלני המשנה בגין כל הפרויקט, וכן לעובדים המועסקים בפרויקט.

כמו כן יפעל הנאמן להשלמת הסדרי נושים ספציפיים בכל אחד מהפרויקטים, שיהיו בנויים על דיבידנד של לפחות 50% מהחוב המוכח לנושים הרלבנטיים. הנאמן יפעל בליווי בעלי השליטה לניהול מו"מ עם משקיעים פוטנציאליים בחברה, שהשקעתם תהווה מקור להסדר נושים.

בנוסף, יצומצמו עלויות מטה החברה באורח חד כך שלאחר תקופת ההתארגנות הראשונית יגיעו ל-300 אלף שקל בחודש. בעלויות אלה ישאו בנק הפועלים ובנק איגוד בחלקים כפי שהוסכם ביניהם.

עוד נאמר, כי כיום מנהלת החברה מגעים מתקדמים עם הבנק לפיתוח התעשייה ועם חברת בנייה מהמובילות בישראל למכירת פרויקט מגדל שלמה בהרצליה (מיזם לבניית מגדל מגורים בן 19 קומות הכולל 90 יח"ד במרכז הרצליה, לרבות שטחים מסחריים).

לדברי החברה, בתוך 6-4 חודשים תתאפשר ירידה דרסטית בהתחייבויותיה לנושיה בהיקף של 225 מיליון שקל (קרוב ל-80% מההתחייבויות). יישום תוכנית ההפעלה בתוספת הסדרי הנושים הפרטניים יקטינו את נטל החוב מ-300 מיליון שקל ל-70 מיליון שקל, שמתוכם למעלה מ-60 מיליון שקל הם חובות לבנה"פ ואיגוד. (תיק פש"ר 04/1159).