מגדל תתגמל את סוכני הביטוח שעובדים איתה יותר מחברות אחרות: תיתן עמלה על שימור תיק

העמלה תינתן בהיקף של 2%-0.5% מסך הפרמיות על מכירות שבוצעו לפני ינואר 2004, ורק לשנה

מגדל תיתן לסוכני הביטוח שעובדים איתה עמלת שימור תיק בהיקף של 2%-0.5% מסך הפרמיות הנגבות בתיק הישן, כלומר מכירות שבוצעו לפני ינואר 2004. עמלה זו תהיה בתוקף רק בשנת 2004.

שיעור עמלות המכירה הרגילות על תפוקה חדשה שמציעה מגדל, יעמוד ככל הנראה על 8%-6% בביטוחי מנהלים, ועל 11%-10% בביטוחי פרט. עוד נודע, כי מגדל תשלם עמלות רק על 15 השנים הראשונות לחיי הפוליסה.

בתגובה אמר דובר מגדל, כי אין בכוונתו להתייחס לנושא העמלות.

בכנס פנימי שנערך בחברה הציג ראש מערך העסקים במגדל, אמיר שלח, את מדיניות תגמול הסוכנים החדשה.

"הסכמי ההתקשרות יכללו עמלות שימור תיק ותשלום עמלה נוספת על סך הפרמיה שבתיק הסוכן. ניתן יותר עמלה על עסק ישן מאשר על עסק חדש. שיטה זו תעודד ותחזק את הקשר עם הסוכנים, בעיקר עם הסוכן הוותיק שהולך איתנו לאורך שנים", אמר שלח.

גורמים במגדל מבהירים, כי לא מדובר בעמלת היקף (עמלה שמקבל הסוכן על סך המכירות החדשות שלו ומהווה שיעור מתוכו). העמלה תינתן כתגמול על שימור תיק, ולשנה אחת בלבד. העמלה לא תשולם לכל הסוכנים, ולא באותו שיעור. במגדל מסמנים את הסוכנים שהחברה רוצה לעבוד איתם, והם יתוגמלו בהתאמה ובאופן דיפרנציאלי.

עם זאת, סוכן אשר ישמור על תיק הביטוח הישן שלו בשיעור של 80%, יקבל עמלה של כ-1% מסך כל הפרמיות שיניב התיק הישן. סוכן עם ותק של עשר שנים שמכר בהיקף דומה כל שנה, יקבל למעשה עמלה של 10%, בדומה לעמלות ההיקף בשיטה הישנה.

שיעור זה אינו מהווה רף גבוה, שכן השיעור הממוצע של שימור תיק בשנת 2003 היה דומה, וזו היתה השנה הגרועה ביותר שנרשמה בענף. חוזר הטוויסטינג שנכנס לתוקף מינואר מערים קשיים מנהלתיים על ביצוע הטוויסטינג, ומאליו יגדיל את שימור התיק.

מגדל מהווה כיום 33% מענף ביטוח החיים, והיא החברה המובילה בשוק. נתח השוק של החברה השנייה בגודלה בענף זה, כלל ביטוח, עומד על 22%.